Dodatna pojasnila
Datum objave: 15.10.2018 10:19
VPRAŠANJE
Spoštovani,
ali bo naročnik pri merilu "kakovost" upošteval certifikat IFS?
Hvala in lep pozdrav.
ODGOVOR
Ne, upoštevajo se sheme kakovosti kot navedeno v 11. členu.
Datum objave: 18.10.2018 18:53
VPRAŠANJE
Spoštovani,
SKLOP 13. EKO SOKOVI
3 Eko breskov gosti sok 100% enota mere L- IZDELEK NE OBSTAJA; Lahko pa vam ponudimo BIO sok iz jabolk, breskev in korenja 100% sadno zelenjavni delež?
4 Eko pomarančni gosti sok 100%-- IZDELEK NE OBSTAJA; Lahko pa vam ponudimo BIO sok iz jabolk, grozdja in robid 100% sadni delež?
ODGOVOR
3 DA
4 DA
Datum objave: 23.10.2018 11:02
VPRAŠANJE
Spoštovani,
pri pregledu ponudbe za sklop mlevski in splošno prehrambno blago nas zanima ali lahko zahtevane gramature odstopajo -+ 50% , ker imamo namreč dobavitelji različne gramature.
Prosimo za čimprejšnji odgovor.
Lep pozdrav,
ODGOVOR
Da. Ponudite lahko drugačna pakiranja preračunano na zahtevana naročnika.
Datum objave: 25.10.2018 09:54
VPRAŠANJE
Spoštovani.
Sklop 9:
17 palačinke brez nadeva 1 kg kom 3600
18 palačinke z marm. nadevom 1 kg kom 3000
19 palačinke s čokol./lešn. Nadevom 1 kg kom 3000
20 palačinke ajdove, prazne 1 kg kom 1500
Ali podamo ceno za kg ali za posamezno palačinko?
Hvala in lep pozdrav.
ODGOVOR
Cena se poda za posamezno palačinko.
VPRAŠANJE
Spoštovani,
ali vam lahko ponudimo SKLOP 13. EKO SOKOVI
Eko breskov gosti sok 100% mešanico sadno-zelenjavni sok iz jabolk, manga, korenčka in limone
Eko pomarančni gosti sok 100% mešanico sadni sok iz jabolk, aronije in borovnice
Hvala za odgovor in lepo pozdravljeni.
ODGOVOR
Da
Datum objave: 25.10.2018 09:58
VPRAŠANJE
Pozdravljeni,
V razpisni dokumentaciji za sklop 6. Sveža zelenjava in sadje ni dovolj jasno opredeljeno sledeče:
1. koliko ponudnikov bo izbranih,
2. obdobje prve fiksnosti cen od podpisa sporazuma in
3. nadaljnje obveščanje o spremembah cen - mesečni ceniki?
Lep pozdrav!
ODGOVOR
V skladu s 14. členom navodil
1. bo naročnik sklenil okvirni sporazum z največ tremi (3) ponudniki
2. cene so fiksne za dvanajst (12) mesecev
3. Obveza dobavitelja sadja in zelenjave, da 1x mesečno pošlje cenik vsega blaga. Če iz zadnjega predloženega mesečnega cenika izhaja, da so cene nižje kot iz ponudbenega predračuna, lahko naročnik zahteva, da mu stranka okvirnega sporazuma obračuna blago po nižjih cenah.
Datum objave: 30.10.2018 07:13
VPRAŠANJE
Ali so količine v predračunu predvidene za 1 leto ali za celotno obdobje?
ODGOVOR
Gre za letne količine.
VPRAŠANJE
Pozdravljeni,
ali lahko tudi pri drugih sklopih ponudimo drugačno pakiranje, cene pa preračunamo na zahtevano EM (že podan odgovor se nanaša na sklop mlevski in splošno prehrambno blago)?
Lep pozdrav.
ODGOVOR
Da, kjer naročnik z odgovorom ne zahteva točno določenega pakiranja.
Datum objave: 02.11.2018 08:25
VPRAŠANJE
Spoštovani naročnik,
zahvaljujemo se vam za dana pojasnila v zvezi z sklopom 6. sveža zelenjava in sadje.
Na vas naslavljamo novo vprašanje, kot izhaja iz nadaljevanja. Naročnika iz spodaj podanih razlogov pozivamo k spremembi razpisne dokumentacije v spornem delu ter podaji njenega popravka na način, da bo razpisna dokumentacija temeljila na veljavnih določbah javno-naročniške zakonodaje, upoštevajoč temeljna načela javnega naročanja. Navedeno bo ustvarjalo podlago za oddajo konkurenčnih ponudb in posledično naročniku omogočalo gospodarno, učinkovito in uspešno izvedbo javnega naročila.
Namreč, naročnik v okviru točke 13 in 14. razpisne dokumentacije ČAS ZAGOTAVLJANJA DOBAVE ŽIVIL IN PONUDBENIH CEN med drugim zahteva:
Za sklop 6. sveža zelenjava in sadje naročnik zahteva fiksne cene za obdobje 12 mesecev od začetka izvajanja javnega naročila.
Nadalje naročnik zahteva, da se mu pošiljajo mesečni ceniki in v kolikor bo iz zadnjega mesečnega cenika izhajalo, da so cene nižje, bo naročnik zahteval, da mu stranka okvirnega sporazuma obračuna blago po nižjih cenah.
S tem ko je naročnik v nasprotju s siceršnjo prakso pri enakih oziroma podobnih postopkih javnih naročil določil usklajevanje cen kot navedeno zgoraj, je ravnal v nasprotju s temeljnimi načeli javno naročniške zakonodaje. Namreč pri sklopu 6. gre za DOBAVO SEZONSKIH ŽIVIL, KATERIH CENA JE V CELOTI PODVRŽENA NIHANJU CEN NA TRGU. Od le teh je posledično odvisna tudi ponudbena cena v predmetnem postopku. Nesorazmerno s predmetom ter v nasprotju z načelom gospodarnosti pa je določitev usklajevanja cen šele po obdobju 12 mesecev, oziroma še več - usklajevanje cen zgolj v primeru nižjih cen in ne v primeru dviga cen na trgu.
Kot je znano oziroma bi vsaj moralo biti znano naročniku, se cena obravnavanih sezonskih živil ne spreminja šele po 12 mesecih, temveč le ta niha mesečno, še več tudi 14 dnevno. Nesmiselna, negospodarna in nesorazmerna je torej zahteva naročnika, da se ponudbena cena ne bi usklajevala skladno s trgom. Na tak način naročnik zavestno zavrača nižjo ceno živil, ki bi jo lahko pridobil v kolikor bi, kakor je, ponovno poudarjamo, tudi dosedanja praksa, določil krajše obdobje usklajevanja cen. Na podlagi takih določil je neizpodbitno dejstvo, da bo naročnik že v okviru oddaje ponudb pridobil višje cene, kot bi jih sicer, v kolikor bi zahteve glede fiksnosti cen določil sorazmerno s predmetom javnega naročila. Ponudniki namreč ne bodo tvegali s kakršnimikoli nižjimi ponudbenimi cenami, saj se morajo gledano iz njihovega finančnega aspekta pokriti za celotno obdobje. Ob upoštevanju izpostavljenega je torej neutemeljena zahteva naročnika glede fiksnosti cen za celotno trajanje okvirnega sporazuma, saj na tak način ne pridobiva nikakršne koristi, kvečjemu le to izgublja. Spregledati tudi ni mogoče rizika morebitne nesprejemljivosti cen zaradi konkretno določenih zahtev, česar se naročnik mora zavedati. S tem brez kakršnegakoli utemeljenega razloga tvega uspešnost postopka, kar je zopet v nasprotju s temeljnimi načeli javnega naročanja.
Prav tako na tem mestu izpostavljamo tudi dejstvo, da se v okviru predmetnega javnega naročila predvideva sklenitev okvirnega sporazuma. Smisel sklenitve le tega je namreč predvsem v tem, da se ob ponovnem odpiranju konkurence tekmuje, kdo bo podal glede na merilo ugodnejšo ponudbo. Zopet je torej nemogoče reči, da je gospodarno, da bo naročnik »tekmo med ponudniki« odprl zgolj po 12 mesecih, če bi lahko (oziroma bi moral) to storiti v krajšem obdobju in tako pridobiti ugodnejše ponudbe.
Na podlagi vsega navedenega torej nikakor ni mogoče mimo dejstva, da je zahteva naročnika v obravnavanem delu nesorazmerna s predmetom javnega naročila ter v nasprotju z načelom gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti. Neizpodbitno je dejstvo, da mora naročnik izvesti javno naročanje tako, da z njim zagotovi gospodarno in učinkovito porabo javnih sredstev in uspešno doseže cilje svojega delovanja, določene skladno s predpisi, ki urejajo porabo proračunskih in drugih javnih sredstev. Način po katerem pa naročnik postopa trenutno, definitivno tega ne upošteva.
Od naročnika se tako zahteva, da navedene nezakonitosti in nepravilnosti odpravi in zahteve oblikuje na način, da bodo sorazmerne s predmetom javnega naročila. Skladno z navedenim se tako naročnika poziva, da razpisno dokumentacijo v obravnavanem delu spremeni na način, da za sklop 6. sveža zelenjava in sadje ponudniki zahtevajo fiksne cene za obdobje maksimalno (3) treh mesecev od začetka izvajanja javnega naročila, iz razloga sezonskega oblikovanja cen za živila v navedenem sklopu.
Prav tako se v povezavi z vsem zgoraj navedenim naročnika ob spremembi zahteve poziva tudi k umiku zahteve, da se po obdobju 12. mesecev za regulacijo cen umakne zahteva, da so mogoča le nižanja cen.
Le v kolikor bo naročnik upošteval zgoraj izpostavljen in postopal na predlagan način, bo vzpostavil podlago za gospodarno, učinkovito in transparentno oddajo javnega naročila.
Hvala za odgovor in lepo pozdravljeni.
ODGOVOR
Glej spremembo z dne 31.10.2018.