Dodatna pojasnila
Datum objave: 06.12.2018 09:27
1. VPRAŠANJE
Ali lahko sporočite trenutno aktualne lokacije po Sloveniji in kakšne so potrebe varovanja na teh lokacijah?
ODGOVOR
Naročnik sporoča, da je po objavi javnega naročila prišlo do sprememb pri objektih, ki so potrebni varovanja, zato v nadaljevanju navaja spremenjeni informativni spisek nepremičnin, ki so trenutno potrebne varovanja, in sicer:
Zap. št. Lokacija varovanja; Obhodi Priklop sistemov na VNC Intervencija GSM modul
1 Stanovanjski objekt Vojnik 3 x dnevno / DA /
2 Dom starejših občanov Vrtojba / / DA /
3 Vila Celje / DA (vlom, požar) DA DA
4 Poslovna stavba primorje Plus, Ajdovščina / DA (vlom, požar) DA DA
5 Argolina Izola 1x dnevno / DA /
6 Kompleks Ferrarska ulica 16 Koper 3 x dnevno / DA /
7 Bivši prosotori Probanke Kranj, Koroška c 1 / DA (vlom, požar) DA DA
8 EDA Center Delpinova ulica Nova Gorica 3 x dnevno DA (požar, dvigala) DA DA
9 Granit, Ljubljanska 36, Sl. Bistrica / DA (vlom) DA NE
10 DUTB; Vita Kraigherja 5, Maribor / DA (vlom) DA DA
11 Pohorske terase, Pod Slemenom 20, Hočko Pohorje / DA (vlom, požar, dvigala) DA DA
12 Trg Leona Štuklja 12 Maribor 2 x dnevno DA (vlom, požar, dvigala) DA NE
13 Bolfenk, Hočko Pohorje 131 / DA (vlom) DA NE
14 AKUBAT, Einspilerjeva 31, Maribor 4 x dnevno / DA /
15 ERA, Prešernova 10, Velenje / DA (vlom, požar, dvigala) DA NE
16 Center Nova, Šaleška 21, Velenje / DA (vlom, požar, dvigala) DA NE
17 Poslovni objekt, Lesjakova 9, Maribor / DA (vlom) DA NE
18 MTB, Meljska 36, Maribor / DA (vlom) DA NE
Naročnik sporoča, da bo zaradi spremenjenega informativnega spiska nepremičnin objavil Dodatek št. 1 k razpisni dokumentaciji Excel tabela 'Varovanje premoženja DUTB', delovni list 'Informativni spisek nepremičnin'.
Datum objave: 12.12.2018 14:16
VPRAŠANJE št. 2
V razpisni dokumentaciji na strani 23, "Tehnična in kadrovska sposobnost", 1. točka navajate, da mora ponudnik razpolagati z referencami, katere morajo biti zaključene do roka za oddajo ponudb; hkrati pa navajate, da je ponudnik varovanje izvedel v času od 4.1.2016 do 4.1.2019.
Kako naj ponudniki ustrezno sestavijo ročnost referenc, če naročnik neustrezno in nesmiselno omejuje ponudnika?
ODGOVOR
Naročnik pojasnjuje, da je obdobje (v zadnjih treh letih) v katerem mora ponudnik razpolagati z referencami, določil v skladu z določbami ZJN-3. Mišljeno je, da se štejejo kot ustrezne reference tiste, ki so bile izdelane v obdobju od določenega datuma do roka za oddajo ponudbe, ki je v konkretnem primeru dne 4.1.2019.
Naročnik je v razpisni dokumentaciji tako določil časovno obdobje (od 4.1.2016 do 4.1.2019) znotraj katerega mora ponudnik razpolagati z zahtevanimi referencami. Ponudnik lahko v svoji ponudbi predloži referenco s krajšim časovnim obdobjem, vendar mora biti referenca znotraj zahtevanega obdobja.
Naročnik bo priznal referenco tudi v primeru, da so pogodbe, ki so sklenjene z drugimi naročniki (za storitev varovanja), še v veljavi. Navedeno mora biti jasno razvidno iz referenčnega potrdila ter prav tako vrednost reference v zahtevanem časovnem obdobju.
Datum objave: 18.12.2018 13:20
VPRAŠANJE št. 3
Glede na to, da je že potrjeno, da se bo sprejel novi Zakon o minimalni plači, s katerim se bo minimalna plača, vključno z izločitvijo dodatkov iz minimalne plače, glede na obstoječe izhodišče minimalne plače, v letu 2019 dvignila za 5,2%, v letu 2020 za 6% in cca. 5,8% z izločitvijo dodatkov iz minimalne plače, kar skupaj znaša 17%, bi bilo potrebno v pogodbe in okvirne sporazume vključiti določbo, s katero se cene storitev lahko povišajo skladno s povišanjem minimalne plače. Prav tako se glede na dinamiko dviga predvideva, da se bo minimalna plača dvignila nad prag revščine, pri čemer se kot izhodišče za prag revščine šteje današnje stanje in bo minimalna plača dosegla dvig med 20%-40%. Ker gre za ukrep države, ki ga velikokrat ob sklepanju pogodb in okvirnih sporazumov ni mogoče predvideti in ki je glede na dinamiko dvigov v zadnjih dveh letih še bolj nepredvidljiv, je takšna določba, ki dopušča dvig cen glede na dvig minimalne plače, nujno potrebna.
Takšni ukrepi države resno posegajo v možnost izvajanja pogodb na področju storitve zasebnega varovanja kot delovno intenzivne panoge, kar velikokrat prisili ponudnike, da morajo odstopiti od pogodb in okvirnih sporazumov, saj ima takšen ukrep zanj negativne finančne posledice. Prav tako je potrebno izpostaviti, da za določbo, ki dopušča dogovor o spremembi cene glede na spremembo minimalne plače, noben zakon ne predvideva nikakršne omejitve in gre za svobodno urejanje pogodbenega razmerja, pogodbenih strank. Kot že navedeno, takšna določba je v pogodbah in okvirni sporazumih nujno potrebna, saj se lahko tudi v prihodnje dogajajo številni odstopi od pogodb s strani varnostnih služb, zaradi nepredvidenih dvigov minimalne plače, kot se je to zgodilo v letu 2018, kar pa nima nikakršnega smisla, saj je finančna izguba javnih naročnikov zagotovo višja, v kolikor prihaja do odstopov, upoštevajoč, da je potrebno ponovno razpisovati vabila k oddajanju ponudb in peljati celoten postopek.
Prav tako je potrebno poudariti, da se pogodbe in okvirni sporazumi sklepajo za nekajletna obdobja, pri čemer ponudnik pri oblikovanju cene mora upoštevati vse dejavnike, ki bi kakorkoli lahko vplivali na ceno in posledično na kakovost opravljene storitve. Po danes znanih podatkih, se dvig minimalne plače v letu 2021 na raven 20-40% višja od današnje, lahko samo predvideva, ni pa takšen dvig zagotovljen. Ponudniki smo torej v situaciji, ko bi morali cene oblikovati tudi skladno s predvidenim dvigom minimalne plače za obdobje 3 5 let, pri tem bi morali upoštevati danes znano dinamiko in predvidevanja za minimalno obdobje 3 let, kar pomeni, da bi naročniki, že danes plačevali dražjo ceno storitev, samo na osnovi predvidevanja, kako bi se naj gibala minimalna plača v letu 2021. Tudi iz tega razloga, je vključitev določbe o spremembi cene glede na spremembo minimalne plače več kot potrebna, smiselna in ekonomična, tako za ponudnike kot za naročnike.
ODGOVOR
Naročnik se zahvaljuje za navedeno opozorilo in hkrati sporoča vsem potencialnim ponudnikom, da spremembe Zakona o minimalni plači, kljub poročanju medijev, še niso uradno sprejete. Kot navaja Državna revizijska komisija v svojih odločbah, so ponudniki tisti, ki morajo na takšne rizike (zvišanje višine minimalne plače) računati in jih tudi vkalkulirati v končno ponudbeno ceno. Upoštevanje zakonskih določb v zvezi z minimalno plačo je namreč s strani ponudnika obvezujoče v razmerju do njegovih zaposlenih, ne pa tudi v razmerju do naročnika pri oblikovanju ponudbene cene.
Ponudnik ima dovolj časa, da temu primerno izoblikuje svojo ponudbeno ceno, sploh glede na poročanje, da da naj bi se minimalna plača dvignila s 1.1.2019, rok za odpiranje ponudb pa je 4.1.2019.
Na podlagi vsega navedenega naročnik sporoča, da razpisne dokumentacije ne bo spreminjal, saj je na strani ponudnikov, da pri oblikovanju ponudbene cene upoštevajo tudi zakonske določbe v zvezi z minimalno plačo.