Dodatna pojasnila
Datum objave: 18.02.2020 14:31
VPRAŠANJE
Spoštovani!
Za pripravo ponudbe, predvsem skic vozila, potrebujemo natančne podatke o podvozju, s katerim razpolagate. Predlagamo, da naročnik objavi tehnično specifikacijo proizvajalca podvozja Mercedes Benz ali pa omogoči ogled podvozja.
Drugo vprašanje se nanaša na zahtevane reference dobave vozil. Vaši zahtevi lahko ugodi le en ponudnik na celem svetu in to je podjetje Webo oz. njegovo povezano podjetje Euro GV. Pozivamo vas, da vaše referenčne pogoje ustrezno spremenite, da ne bodo diskriminatorni do ostalih možnih ponudnikov.
V pričakovanju vašega hitrega odgovora vas lepo pozdravljamo!
ODGOVOR
Spoštovani,
naročnik je pod objavljenim predmetnim javnim naročilom na svoji spletni strani objavil dodatno priponko "Tehnične karakteristike podvozja", katera vsebuje vse potrebne tehnične podatke o podvozju, ki je predmet nadgradnje.
Glede referenc, je naročnik svoje zahteve postavil s ciljem pridobiti kvalitetnega izvajalca nadgradnje podvozja gasilskega vozila, z izkušnjami na zahtevanem področju. Naročnik jih nima namena spreminjati ter s tem znižati raven kvalitete končnega izdelka s sprejemom ponudbe, ki ne dosega minimalno zahtevanih standardov. Ti so postavljeni ozirajoče se na tipizacijo GZS, predpisane standarde DIN oz. EN, ter ostalih predpisov ali možnosti za postavljanje zahtevanih standardov.
Menimo, da so referenčni pogoji postavljeni ustrezno glede na predmet javnega naročila, saj se navezujejo na tip vozila oz. nadgradnje, ki je tudi predmet povpraševanja javnega naročila, ter ponudnikov ne omejujejo saj se priznavajo za referenčne posle, izvedene tako za gasilske enote v brigadah, GEŠP-ih, državnih ustanovah kot tudi v podjetjih.
Naročnik tako postavljenih referenčnih pogojev ne bo spreminjal.
Datum objave: 28.02.2020 12:59
VPRAŠANJE
Naročnika opozarjamo, da referenčna zahteva ni sorazmerna predmetnemu javnemu naročilu. Z zahtevo 3 referenc naročnik omejuje konkurenco in očitno preferira točno določenega ponudnika, iz česar sledi, da zahteva krši osnovne principe ZJN-3. Zagotavljanje resnosti ponudbe, dobre izvedbe pogodbenih določil in korektne odprave napak v garancijski dobi dokazuje v dovoljšni meri že 1 referenčni projekt. Dejstvo je, da je referenca dokazilo o že uspešno izvedenih podobnih oz. primerljivih poslih, s katerimi naročnik ugotavlja tehnično usposobljenost ponudnika. Kot izhaja iz ustaljene prakse Državne revizijske komisije (prim. npr. sklepe št. 018-205/2011, št. 018-426/2012, št. 018-33/2013, št. 018-82/2013), je referenca po svoji naravi dokazilo, da je ponudnik sposoben izvesti javno naročilo v zahtevanem obsegu in kvaliteti, saj z njo dokazuje, da je istovrstno gradnjo ali storitev v preteklosti že večkrat uspešno izvedel ali da je pod podobnimi pogoji že uspešno dobavil istovrstno blago. Naročnik lahko na podlagi dokazila, da je ponudnik (vsaj) enkrat že uspešno izvedel primerljivo naročilo, utemeljeno sklepa, da ima tak ponudnik ustrezno znanje in izkušnje, potrebne za izvedbo javnega naročila. Torej, ker gre pri predmetnem javnem naročilu za dobavo blaga, ena referenca povsem jasno dokazuje, da je ponudnik sposoben izvesti predmetno javno naročilo. Naročnika pozivamo, da zahtevo zniža na 1 referenčni projekt in s tem omogoči oddajo konkurenčne ponudbe večjemu številu ponudnikov.
ODGOVOR
Pozdravljeni,
naročnik je dne 26.2 2020 v objavo na Portal javnih naročil ter v Uradni list EU (Portal TED), poslal obrazec EU-14-SL Popravek, s katerim znižuje zahtevane referenčne posle na en (1) referenčni posel.
Naročnik je hkrati na svoji spletni strani pod objavljeno predmetno javno naročilo objavil dokument "Sprememba razpisne dokumentacije", iz katerega je omenjena sprememba referenčnega kriterija razvidna.