Dodatna pojasnila
Datum objave: 24.11.2020 10:43
VPRAŠANJE
Je možen ogled objekta?
ODGOVOR
Glede na trenutno situacijo, epidemijo koronavirusa, naročnik ne dopušča ogledov prostorov zaradi varnosti otrok in zaposlenih. Vrsta in obseg površin po objektih in drugi podatki o naročniku so jasno razvidni iz predmetne razpisne dokumentacije. Naročnik meni, da na podlagi vseh objavljenih informacij v razpisni dokumentaciji, ponudnik lahko pripravi ponudbo. V kolikor je še kaj nejasno oz. potrebujete dodatna pojasnila pa vas prosimo, da zastavite vprašanja preko Portala javnih naročil na katera vam bomo odgovorili. Hvala za razumevanje.
Datum objave: 01.12.2020 11:52
VPRAŠANJE
Spoštovani,
Naročnik v točki. 4. Reference zahteva da je ponudnik imel ali ima, v zadnjih treh letih pred potekom roka
za oddajo ponudb, sklenjeni 2 posamezni pogodbi za opravljanje storitev čiščenja objektov, in sicer redno čiščenje mesečno, pri
čemer v izmeri najmanj:
- 1.500,00 m2 notranje talne površine/objekt.
Obe referenci se morata nanašati na storitve čiščenja v vzgojnoizobraževalnih ustanovah oziroma zdravstvenih ustanovah.
Naročnika pozivamo, da takšen pogoj umakne, saj s tem povzroča neenakopravno obravnavo ponudnikov in določene ponudnike favorizira. Ponudnik lahko ima tudi reference čiščenja drugih večjih poslovnih prostorov (tudi v velikosti, kot je predmet JN). Za izvajanje storitev, ki so predmet javnega naročila, kot tudi izhaja iz tehničnih specifikacij naročnika, ni nobenih posebnosti ali razlik pri čiščenju javnih zavodov ter čiščenju večjih poslovnih prostorov in tudi zagotavljanjem čistilnih sredstev, ki bi jih morali izpolnjevati potencialni ponudniki.
Hvala in lep pozdrav.
ODGOVOR
Naročnik je po naknadni preučitvi glede na predmet javnega naročila ugotovil, da je pogoj pripravljen sorazmerno glede na predmet javnega naročila in skladno z 10. odstavkom 76. člena ZJN-3 in ga kot takega ne bo spremenil.
Datum objave: 03.12.2020 15:02
VPRAŠANJE
Pozdravljeni,
glede referenc, pozivamo naročnika, da pogoj o čiščenju vzgojnoizobraževanih in zdravstvenih ustanovah umakne, ker time povzroča neenakopravno obravnavo ponudnika in določene ponudnike favorizira. 10.odstavek 76.člena /JN-3 ne določa, da se referenca nanaša na specifični objekt, Lahko se določi velikost objekta. S takšnim pogojem, naročnik favorizira določene ponudnike in neda možnost udeležbe ponudnikom, ki so kvalitetno čistili druge objekte iz javnih naročanj, ki se čiste po enakem sistemu, kot vrtec. Tudi drugi naročniki v javnem naročanju zahtevaju visok kvalitet čiščenja, kot vrtci, šole, ali zdravstvene ustanove.
Hvala in lep pozdrav
ODGOVOR
Deseti odstavek 76. člena ZJN-3 naročniku omogoča, da določi zahteve, s katerimi zagotovi, da imajo gospodarski subjekti potrebne izkušnje za izvajanje javnega naročila v skladu z ustreznim standardom kakovosti.
Predmet javnega naročila je specifičen zato so tudi naročnikove zahteve v zvezi z referencami takšne. Zahtevane reference so vezane na predmet javnega naročila in ne povzročajo nedopustne diskriminacije ponudnikov zaradi objektivno opravičljivih razlogov. Razlikovanje ponudnikov, ki je posledica konkurenčne danosti posameznega ponudnika (zaradi nižjih ponudbenih cen, izkušenj, znanja in drugo) je dopustno in predstavlja objektivno opravičljiv razlog, da posamezni ponudnik ni sposoben konkurirati v posamičnem postopku oddaje javnega naročila.
Reference, ki jih naročnik zahteva v predmetnem postopku so dokazilo, da je ponudnik tehnično usposobljen za izvedbo predmetnega javnega naročila, da je v preteklosti uspešno, kvalitetno, strokovno in s prevzemom tveganja izvedel in zaključil referenčni posel, ki je po obsegu, vsebini, specifičnosti in zahtevnosti podoben (istovrsten) s predmetom javnega naročila, ki ga naročnik razpisuje.
Naročnik se ne strinja z navedbo, da je čiščenje poslovnih, proizvodnih in drugih podobnih prostorov moč enakovredno enačiti s čiščenjem vzgojnih zavodov. V vrtcu gre za občutljivo populacijo, ki zahteva tudi bolj specifično čiščenje. V vrtcu so dnevno površine precej obremenjene z nesnago in različnimi mikroorganizmi. Za uspešno čiščenje je potrebno uporabiti pravilne tehnike čiščenja (da se ne križajo čiste in nečiste poti, ločene krpe) in čistilna sredstva, ki niso nevarna za otroke. Čiščenje je torej primerljivo z zdravstvenimi ustanovami. Kljub temu, je naročnik razširil možnost oddaje reference tudi za čiščenje drugih izobraževalnih ustanov. Vsekakor pa tu ne gre za čiščenje pisarn in drugih poslovnih objektov. V vrtcih so namreč normativi kadra za čiščenje drugačni, v vrtcu poteka čiščenje po načrtih čiščenja skladno s Pravilnikom o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca.
Naročnik zato želi referenco na ravni vzgojno-izobraževalnih ustanov oz. zdravstvenih ustanov in ne za celoten segment čiščenja na splošno, saj gre za zahtevnejšo in obsežnejšo izvedbo storitev. Naročnik na ta način smatra, da ponudnik pozna dinamiko dela v ustanovah, v katerih se dela z občutljivo populacijo.