Dosje javnega naročila 008041/2020
Naročnik: MINISTRSTVO ZA OBRAMBO REPUBLIKE SLOVENIJE, Vojkova cesta 55, 1000 Ljubljana
Storitve: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
ZJN-3: Odprti postopek
Vrednost naročila (pogodbe in dodatki z DDV): 1.755.740,00 EUR

JN008041/2020-B01 - Obvestilo o naročilu (EU 2 - SL), objavljeno dne 28.12.2020
JN008041/2020-K01 - Popravek (EU 14 - SL), objavljeno dne 01.02.2021
JN008041/2020-ODL01 - Odločitev o oddaji oz. neoddaji naročila, objavljeno dne 19.03.2021
JN008041/2020-ODL02 - Odločitev o oddaji oz. neoddaji naročila, objavljeno dne 21.04.2021
JN008041/2020-C01 - Obvestilo o oddaji naročila (EU 3 - SL), objavljeno dne 11.10.2021
JN008041/2020-Pog01 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog02 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog03 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog04 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog05 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog06 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021
JN008041/2020-Pog07 - Pogodba, objavljeno dne 23.12.2021

Revizijski zahtevki
12.02.2021 Postopek pravnega varstva je zaključen Več informacij
12.02.2021 Vložen je zahtevek za revizijo
17.02.2021 Naročnik je zadržal nadaljnje aktivnosti v postopku javnega naročanja
24.02.2021 Naročnik je zavrnil zahtevek za revizijo
26.02.2021 Državna revizijska komisija je v reševanje prejela zahtevek za revizijo
09.04.2021 Državna revizijska komisija je ugodila zahtevku za revizijo sklep 018-43-2021-10.pdf
Zahtevek za revizijo

    JN008041/2020-B01 Obvestilo o naročilu (EU 2 - SL) 2020/S 253-638678
   Dodatna pojasnila

Oddelek I: Javni naročnik

Direktiva 2014/24/EU
I.1 Ime in naslovi
MINISTRSTVO ZA OBRAMBO REPUBLIKE SLOVENIJE
Vojkova cesta 55
1000
SI
Ljubljana
Slovenija
glavna.pisarna@mors.si
+386 14712211
I.2 Skupno javno naročanje
I.3 Sporočanje
Razpisna dokumentacija je na voljo brezplačno za neomejen in celovit neposredni dostop na:
URL: https://www.enarocanje.si/App/Datoteke/380237/VAB_361_ODP_2017.zip

Dodatne informacije lahko dobite na zgoraj navedenem naslovu.
Ponudbe ali prijave za sodelovanje je treba poslati elektronsko na URL: https://ejn.gov.si/ponudba/pages/aktualno/aktualno_javno_narocilo_podrobno.xhtml?zadevaId=23323
I.4 Vrsta javnega naročnika
Ministrstvo ali kateri koli drug nacionalni ali zvezni organ, vključno z regionalnimi ali lokalnimi pododdelki
I.5 Glavna področja dejavnosti
Obramba


Oddelek II: Predmet

II.1 Obseg naročila
II.1.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
Referenčna številka dokumenta: MORS 361/2020-ODP; 430-423/2020
II.1.2 Glavna koda CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.1.3 Vrsta naročila
Storitve
II.1.4 Kratek opis
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.1.5 Ocenjena skupna vrednost
Vrednost brez DDV: 1.783.721,30 EUR
II.1.6 Informacije o sklopih
Naročilo je razdeljeno na sklope: Da
Ponudbe je treba predložiti za samo en sklop
II.2 Opis

Sklop 1

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - GORENJSKA
Številka sklopa: 1.1
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 212.622,95 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 2

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - LJUBLJANA Z OKOLICO
Številka sklopa: 1.2
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 360.655,74 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 3

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - DOLENJSKA
Številka sklopa: 1.3
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 186.590,16 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 4

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - ŠTAJERSKA
Številka sklopa: 1.4
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 146.754,10 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 5

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - PRIMORSKA1
Številka sklopa: 1.5
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 137.754,10 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 6

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - PRIMIRSKA 2
Številka sklopa: 1.6
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 81.967,21 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 7

II.2.1 Naslov
Naslov: PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - PIMORSKA3
Številka sklopa: 1.7
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 16.721,31 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 8

II.2.1 Naslov
Naslov: CO2 ČIŠČENJE - DEKONTAMINACIJA
Številka sklopa: 2
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena – Ponder:

II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 327.868,85 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 9

II.2.1 Naslov
Naslov: ČIŠČENJE LAMELNIH ZAVES
Številka sklopa: 3
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 120.163,93 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije

Sklop 10

II.2.1 Naslov
Naslov: ČIŠČENJE VZMETNIC
Številka sklopa: 4
II.2.2 Dodatna(-e) koda(-e) CPV
Glavni besednjak Dopolnilni besednjak
98310000
II.2.3 Kraj izvedbe
SI - SLOVENIJA
Glavna lokacija ali kraj izvedbe: SKLADNO Z RD
II.2.4 Opis javnega naročila
PRANJE IN KEMIČNO ČIŠČENJE - OKOLJSKO MANJ OBREMENJUJOČA STORITEV
II.2.5 Merila za izbiro ponudbe
Cena ni edino merilo za oddajo naročila in vsa merila so navedena le v razpisni dokumentaciji
II.2.6 Ocenjena vrednost
Vrednost brez DDV: 192.622,95 EUR
II.2.7 Trajanje naročila, okvirnega sporazuma ali dinamičnega nabavnega sistema
Trajanje v mesecih: 48
To naročilo je mogoče podaljšati: Ne
II.2.9 Informacije o omejitvah števila kandidatov, ki bodo povabljeni k sodelovanju
II.2.10 Informacije o variantah
Variante so dopustne: Ne
II.2.11 Informacije o variantah
Variante: Ne
II.2.12 Informacije o elektronskih katalogih
II.2.13 Informacije o sredstvih EU
Naročilo se nanaša na projekt in/ali program, ki se financira s sredstvi EU: Ne
II.2.14 Dodatne informacije


Oddelek III: Pravne, ekonomske, finančne in tehnične informacije

III.1 Pogoji za udeležbo
III.1.1 Ustreznost za opravljanje poklicne dejavnosti, vključno z zahtevami v zvezi z vpisom v register poklicev ali trgovski register
SKLADNO Z RAZPISNO DOKUMENTACIJO
III.1.2 Poslovno in finančno stanje
Merila za izbor, kot so navedena v razpisni dokumentaciji
III.1.3 Tehnična in strokovna sposobnost
Merila za izbor, kot so navedena v razpisni dokumentaciji
III.1.5 Informacije o pridržanih naročilih
III.2 Pogoji, ki se nanašajo na javno naročilo
III.2.1 Informacije o določeni stroki
III.2.2 Pogoji za izvedbo javnega naročila
SKLADNO Z RAZPISNO DOKUMENTACIJO

III.2.3 Informacije o osebju, odgovornem za izvedbo naročila


Oddelek IV: Postopek

IV.1 Opis
IV.1.1 Vrsta postopka
Odprti postopek
IV.1.3 Informacije o okvirnem sporazumu ali dinamičnem nabavnem sistemu
IV.1.4 Informacije o zmanjšanju števila rešitev ali ponudb med pogajanji ali dialogom
IV.1.5 Informacije o pogajanjih
IV.1.6 Informacije o elektronski dražbi
IV.1.8 Informacije o Sporazumu o vladnih naročilih
Naročilo ureja Sporazum o vladnih naročilih: Ne
IV.2 Upravne informacije
IV.2.1 Prejšnja objava v zvezi s tem postopkom
IV.2.2 Rok za prejem ponudb ali prijav za sodelovanje
05.02.2021   10:00
IV.2.3 Predvideni datum pošiljanja povabil k oddaji ponudbe ali sodelovanju izbranim kandidatom
IV.2.4 Jeziki, v katerih se predložijo ponudbe ali prijave za sodelovanje
Slovenščina (SL)
IV.2.6 Minimalni časovni okvir, v katerem mora ponudnik zagotavljati veljavnost ponudbe
Trajanje v mesecih: 3 (od datuma za prejem ponudb)
IV.2.7 Način odpiranja ponudb
Datum in ura: 05.02.2021   10:01


Oddelek VI: Dopolnilne informacije

VI.1 Informacije o ponovitvah naročila
Ponovitev naročila: Ne


VI.2 Informacije o elektronskem poteku dela
Sprejeto bo elektronsko izdajanje računov.
Uporabljeno bo elektronsko plačilo.
VI.3 Dodatne informacije
Rok za sprejemanje ponudnikovih vprašanj: 25.01.2021   12:00
VI.4 Postopki za revizijo
VI.4.1 Organ, pristojen za revizijo
DRŽAVNA REVIZIJSKA KOMISIJA ZA REVIZIJO POSTOPKOV ODDDAJE JAVNIH NAROČIL
Slovenska cesta 54
1000
Ljubljana
Slovenija

VI.4.2 Organ, pristojen za postopek mediacije
VI.4.3 Postopek revizije
VI.4.4 Služba, pri kateri lahko dobite informacije o postopku revizije
MINISTRSTVO ZA OBRAMBO REPUBLIKE SLOVENIJE
Vojkova cesta 55
1000
Ljubljana
Slovenija

VI.5 Datum pošiljanja tega obvestila
24.12.2020



   Dodatna pojasnila
Datum objave: 20.01.2021   14:25
Zadeva: Odgovori na vprašanja do 20.1.2021
Zveza: JN MORS 361/2020-ODP pranje in kemično čiščenje, okoljsko manj
obremenjujoča storitev

Vprašanje:
Vprašanja se nanaša na točko 4.3.
V kolikor mi je znana uredba o emisiji snovi pri odpadnih vodah dovoljuje enkratno polnjenje
pralnih strojev do 100kg na enem (hišnem) naslovu, brez obveznih letnih meritev odpadnih
voda. Zanima me ali je možna prijava na vaš razpis brez dokazila monitoringa za zadnja 3 leta.
Odgovor:
Naročnik dovoli prijavo na razpis, ponudnik pa mora priložiti lastno izjavo, da ste podjetje, ki ima
skupno zmogljivost pranja manjšo od 100 kg perila, pri čemer se zavezujete, kljub
zmogljivostim, da boste storitev opravljali nemoteno, skladno s pogodbenimi določili.

Vprašanje:
Pozdravljeni,
smo manjša čistilnica katera bi rada sodelovala na razpisu. Problem nam predstavljajo
reference v tej višini. Ali lahko kot referenco pridobimo določeno višino od javnih zavodov in
pravnih oseb, za razliko pa vam dostavimo računovodski izkaz, iz katerega bo razvidna višina
našega prometa? Namreč večji del prometa nam predstavljajo fizične osebe. Hvala.
Odgovor:
Naročnik dovoli predložitev računovodskega izkaza.

Vprašanje:
Pozdravljeni,
glede na pogoje v razpisu ter dejstvo, da smo manjša pralnica, bi imeli vprašanje glede
referenc. Pridobili bomo nekaj referenc pravnih oseb in javnih zavodov, vendar to ne bo
finančno dovolj glede na zahtevan znesek v razpisu. Ali vam lahko kot reference priložimo
računovodski izkaz iz katerega bo razviden naš letni obseg prometa iz dejavnosti pranja in
čiščenja?
Hvala.
Odgovor:
Naročnik dovoli predložitev računovodskega izkaza.

Vprašanje:
Spoštovani,
V 4.3 točki 3. poglavja razpisne dokumentacije je navedeno, da mora izvajalec skladno z
Uredbo o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod iz objektov in naprav za pranje in kemično
čiščenje tekstilij opravljati meritve odpadnih vod in predložiti dokazila o izvajanju monitoringa.
V omenjeni uredbi je navedeno, da se določbe te uredbe ne uporabljajo za naprave za pranje
tekstilij, če je skupna zmogljivost pranja manjša od 100 kg perila. Naša zmogljivost pranja
tekstilij je manjša od 100 kg in zato nismo zavezani k izvedbi prvih meritev odpadnih vod in
nadaljnjih obratovalnih monitoringov.
Ali bo naročnik našo ponudbo, ki vsebuje izjavo, da skladno z Uredbo o emisiji snovi pri
odvajanju odpadnih vod iz objektov in naprav za pranje in kemično čiščenje tekstilij nismo
zavezani k izvedbi prvih meritev odpadnih vod in nadaljnjih obratovalnih monitoringov,
upošteval kot veljavno?
Odgovor:
Naročnik dovoli prijavo na razpis, ponudnik pa mora priložiti lastno izjavo, da ste podjetje, ki ima
skupno zmogljivost pranja manjšo od 100 kg perila, pri čemer se zavezujete, kljub
zmogljivostim, da boste storitev opravljali nemoteno, skladno s pogodbenimi določili.

Datum objave: 28.01.2021   14:29
Zadeva: Odgovori na vprašanja do 22.1.2021
Zveza: JN MORS 361/2020-ODP pranje in kemično čiščenje, okoljsko manj
obremenjujoča storitev

NAROČNIK PODALJŠUJE ROK ZA ODDAJO PONUDB NA 12.2.2021, TER ODPIRA
VPRAŠANJA DO 4.2.2021

Pri določanju rokov za oddajo oziroma odpiranje prijav oziroma ponudb upoštevajte, da
bo obvestilo posredovano v objavo Uradu za publikacije Evropske unije najkasneje
naslednji delovni dan od pošiljanja obvestila na portal javnih naročil, pri čemer je
potrebno roke računati od pošiljanja obvestila v objavo Uradu za publikacije Evropske
unije.

Vprašanje:
VPRAŠANJE
- Ali bo naročnik skladno s sklepom Ustavnega sodišča RS o začasnem zadržanju št. U-I180/19-17 z dne 07.11.2019 (Uradni list RS št. 69/2019) ponudnika, ki ne izpolnjuje pogoja iz
točke b četrtega odstavka 75. Člena ZJN-3 in neizpolnjevanje pogoja označi v obrazcu ESPD v
razdelku »D prekrški na področju delovnih razmerij in zaposlovanja na črno«, pozval na
dopolnitev ponudbe s predložitvijo dokumentov, s katerimi dokazuje, da je sprejel zadostne
ukrepe, s katerimi dokaže svojo zanesljivost kljub razlogu za izključitev?
- Ali bo naročnik v primeru, če se neizpolnjevanje pogoja nanaša na prekršek v zvezi z
razporeditvijo delovnega časa delavcev, štel kot ustrezno dopolnitev s predložitvijo potrebne
dokumentacije?
- Če bo odgovor na katerega od zgornjih vprašanj negativen, naročnika prosimo za informacijo,
kako naj ponudnik izpolni ESPD in katero dokumentacijo naj predloži v ponudbi oziroma
dopolnitvi, da bo naročnik njegovo ponudbo skladno s sklepom Ustavnega sodišča RS o
začasnem zadržanju št. U-I-180/19-17 z dne 07.11.2019 štel za dopustno kljub neizpolnjevanju
pogoja iz točke b četrtega odstavka 75. Člena ZJN-3?
Odgovor:
V kolikor gospodarski subjekt ne izpolnjuje pogoja iz 75. b člena ZJN-3, lahko naročniku v
skladu s Sklepom Ustavnega sodišča RS št. U-I-180/19-17 in ob smiselni uporabi devetega
odstavka 75. člena ZJN-3 predloži dokazila OB PONUDBI, da je sprejel zadostne ukrepe, s
katerimi lahko dokaže svojo zanesljivost kljub obstoju razlogov za izključitev.
DOKAZILA:
Izpolnjen obrazec ESPD (v »Del III: Razlogi za izključitev, Oddelek D: Nacionalni razlogi za
izključitev«) za vse gospodarske subjekte v ponudbi. V koliko je vaš odgovor v tem primeru DA,
in uveljavljate popravni mehanizem, v polje »Opišite jih« napišete kršitve in ukrepe, s katerimi
lahko dokažete svojo zanesljivost kljub obstoju razlogov za izključitev.

Vprašanje:
Pozdravljeni!
1. pri točki 4.4. zahtevate referenco v skupni vrednosti predložene ponudbe z DDV za
posamezen sklop. Prosimo vas, da zaradi konkurenčnosti omilite zahtevo na način, da so za
dokazovanje usposobljenosti bila izvedena dela v višini npr. 5000 m2 oz. v znesku 30.000,00
EUR z DDV za lamelne zavese za sklop 3 in npr. 500 kom vzmetnic oziroma 5.000,00 EUR z
DDV za sklop 4 za obdobje zadnjih 4 let.
2. Prosimo vas, da omilite zahtevo o izvajanju monitoringa za zadnja 3 leta za sklop 3. in sklop
4. saj je ta zahteva nesorazmerna s samo izvedbo kjer se pojavljajo odpadne vode v količini, za
katere ni potrebno izvajati monitoringa. Monitoring v skladu z odloki izvajajo samo večje
pralnice, kar pomeni, da s tem omejujete konkurenco za sklop 3 in sklop 4. Ustreznost čistil in
pralnih sredstev dokazujemo že v skladu z Uredbo o Zelenem javnem naročanju.
Lep pozdrav.
Odgovor:
Naročnik pri sklopu 3 lamelne zavese, zahteva predložitev referenc v višini 20.000,00 EUR z
DDV za obdobje zadnjih 4 let.
Naročnik pri sklopu 4 čiščenje vzmetnic, zahteva predložitev referenc v višini 5.000,00 EUR z
DDV za obdobje zadnjih 4 let.
Za sklop 3 in 4 predložitev monitoringa vod ni obvezna

Datum objave: 03.02.2021   11:26
Zadeva: Odgovori na vprašanja do 2.2.2021
Zveza: JN MORS 360/2020-ODP sukcesivne dobave čistil, dezinfekcijskih sredstev,
drobnega inventarja in higienske papirne galanterije, skladno z uredbo
zelenem javnem naročanju

Vprašanje:
Sklop objektna higiena zap. 53. Ali to potrebujete za talne površine kot je parket?
Odgovor:
Naročnik kupuje sredstvo za čiščenje pohištva. Dopuščamo, da ponudniki ponudite artikel, ki je
primeren za čiščenje delovnih površin in laminata. Obvezno pa mora biti primeren za pohištvo.

Vprašanje:
DODATEN ARTIKEL, NOSILEC ZNAKA ZA OKOLJE TIPA I ECOLABEL ALI ENAKOVREDNO
(DODATNE TOČKE) OZNAČI Z X- tu nas zanima ali to pomeni da moramo ponuditi drug artikel
poleg že ponujenega? Ponudimo ustrezen artikel ki nima certifikata, kot dodaten artikel pa
ponudimo artikel z istim namenom ki pa ima ustrezen certifikat? Se pravi pod isto postavko
ponudimo dva različna artikla? Ali to pomeni da mora biti cena tega dodatnega artikla ista, kot
ponujenega artikla?
Odgovor:
Naročnik je v razpisni dokumentaciji zapisal sledeče: »Dodatni izdelki, ki so nosilci znaka za
okolje tipa I, s priloženim ustreznim dokazilom, ki jih ponudnik ponudi v okviru sklopa, se
točkujejo z dodatnimi točkami. Ponudnik mora dodatne artikle označiti v tabeli »PREDRAČUN
KOMPLEKSNI« in »Če povzamemo: ponudnik mora OBVEZNO, ponuditi artikle skladno z
zahtevami naročnika, ki so jasno razvidne iz tabele »PREDRAČUN KOMPLEKSNI«. S tem je
ponudba na javno naročilo dopustna. Dodatni izdelki pa se ocenjujejo z dodatnimi točkami;
največ 10 točk.«
Če pojasnimo, ponudniki morate oddati artikle skladno z zahtevami, ki jih je naročnik opredelil v
predračunu pod stolpcem »POGOJ, KI GA ARTIKEL MORA IZPOLNJEVATI«, s tem bo
ponudba dopustna. Zraven tega stolpca je stolpec z nazivom »DODATEN ARTIKEL, NOSILEC
ZNAK ZA OKOLJE TIPA I ECOLABEL ALI ENAKOVREDNO (DODATNE TOČKE) OZNAČI Z
X - priložiti potrdilo«. Kar pomeni da, v ta stolpec ponudniki označite z X, dodatne artikle, ki jih
ponudite in so nosilci znaka za okolje tipa I kar pomeni, da ste ponudili artikle višje kakovosti,
kot je zahteval naročnik. To ni isti artikel, ki že ima zapisan pogoj. Ponudite lahko le en artikel,
variantnih ponudb ne dopuščamo.
Na primeru to pomeni, da v sklopu 1, ponudite ustrezne artikle, skladno z zahtevami naročnika,
da je ponudba dopustna. Če želite, pa lahko ponudite dodatne artikle, npr. pod zaporedno 34 -
Sredstvo za čiščenje gospodinjskih hladilnikov (ki nima nobenega pogoja), artikel z znakom za
okolje tipa I, kar označite v predračunu z X, priložite ustrezno potrdilo, za kar pa boste ponudniki
prejeli dodatne točke, pri točkovanju ponudbe.

Vprašanje:
Sklop objektna higiena:
V1: Št. 37 ali lahko ponudimo detergent v prahu za avtomatsko in ročno doziranje?
O1: Da, v kolikor ponujeno sredstvo izpolnjuje vse ostale posebne in tehnične zahteve
naročnika, ki jih za tovrstno blago navaja razpisni dokumentaciji.
V2: Št. 52 ali lahko ponudimo pakiranje 5l?
O2: Naročnik ne bo spreminjal zahteve po pakiranju.

Datum objave: 03.02.2021   15:01
Zadeva: Odgovori na vprašanja do 25.1.2021
Zveza: JN MORS 361/2020-ODP pranje in kemično čiščenje, okoljsko manj
obremenjujoča storitev

Vprašanje:
Pozdravljeni.
Imamo dve vprašanji/predloga:
1. glede spremembe pri referencah za sklop 3 in 4: Prvotno zahtevana referenca je bila
zahtevana v višini 100% ponudbe ponudnika, sedaj pa je predvsem za sklop 4 zahtevana
referenca postala res nizka, le v višini 5000 eur? Gre za pomoto in bi moralo biti napisano
morda 50.000eur ? Razlika je glede na prvotno postavljeno referenco res velika ? Praktično se
prvotno zahtevana referenca skoraj v celoti razvrednoti ? Če bi MORS že želel neko smiselno
referenco kot garancijo za dobro izvedena dela, bi bila le ta smiselna v nekem okvirnem
procentu npr. 20-30% dane ponudbe ponudnika.
2. RAL potrdilo: v osnovi je to potrdilo namenjeno pralnicam pri pranju perila, zato bi ga bilo po
našem mnenju iz sklopa 4 kot ocenjevalno merilo smiselno umakniti.
Odgovor:
1. Naročnik popravlja višino reference za 4. sklop, ki znaša 50.000,00 EUR z DDV.
2. Naročnik pri točki IV. OCENJEVANJE PONUDB razpisne dokumentacije spreminja sledeče:
točka IV.1. Ocenjevalna merila za izbor najugodnejšega ponudnika za SKLOP 1, 3 in 4;
se spremeni in se glasi: »IV.1. Ocenjevalna merila za izbor najugodnejšega ponudnika za
SKLOP 1« ter,
točka IV.2. Ocenjevalna merila za izbor najugodnejšega ponudnika za SKLOP 2; se spremeni in
se glasi:« IV.2. Ocenjevalna merila za izbor najugodnejšega ponudnika za SKLOP 2, 3 in 4«.


Datum objave: 05.02.2021   14:22
Zadeva: Odgovori na vprašanja do 4.2.2021
Zveza: JN MORS 361/2020-ODP pranje in kemično čiščenje, okoljsko manj
obremenjujoča storitev

Vprašanje:
Pozdravljeni
Pri sklopu 4. čiščenja vzmetnic se navaja le zahteva »čiščenje in dezinfekcija«.
Kaj pa pomeni »čiščenje« in kaj »dezinfekcija«?
Pri čiščenju gre lahko suho čiščenje, mokro čiščenje ali kombinacijo obeh, ki je skoraj nujna za
dobro čiščenje vzmetnice ( človeški pot in madeži )...podobno je pri dezinfekciji in sicer navadna
dezinfekcija ali dezinfekcija z dodanim anti-Covid postopkom? V današnjih časih in pri
razpisanem številu vzmetnic, se bo slej ko prej naletelo tudi na »Covidne vzmetnice«...
Odgovori na gornja vprašanja namreč znatno vplivajo na oblikovanje cene čiščenja vzmetnic.
Odgovor:
Čiščenje jogi vzmetnic je lahko suho ali mokro ali kombinacija obeh. Pomemben ni način ampak
cilj čiščenja oziroma učinek. Podobno velja za dezinfekcijo. Cilj dezinfekcije (vsake) je uničenje
in preprečevanje širjenja bakterij, gliv, virusov in drugih mikroorganizmov, kar naročnik tudi
pričakuje. Po čiščenju in dezinfekciji mora vzmetnica ponovno služiti svojemu namenu.


Vprašanje:
Spoštovani,
v nadaljevanju na vas naslavljamo vprašanja v zvezi s predmetnim razpisom za javno naročilo
in podajamo tudi svoje pripombe:
Glede razpisne dokumentacije v delu, ki se nanaša na 2. sklop:
V zvezi z navodili o načinu dokazovanja ponudnikove sposobnosti za izvedbo javnega naročila:
točka II.1.4:(kršitve delovno pravne zakonodaje): pogoja navaja triletno obdobje v katerem bo
naročnik preverjal morebitne kršitve ponudnika. Zaradi jasnosti in usklajenosti pogojev bi bilo
potrebno dopolniti razpisne pogoje, da mora biti ponudnik pravna oseba, ki je vpisana v
poslovni register z ustrezno dejavnostjo (dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic) najmanj 3 leta
pred potekom roka za oddajo ponudbe. Tako bo omogočena enakopravne obravnava vseh
prijavljenih ponudnikov in zagotovljena skladnost z razpisanimi pogoji, drugače je ponudnik, ki
je na trgu manj časa v boljšem položaju kot ostali. Določba se mora nanašati tudi na morebitne
podizvajalce.
Glede na to, da je kakovost izvajanja storitev očitno pomembna predlagamo, da se zaradi
zagotavljanja kakovosti izvedenih storitev v razpisnih pogojih določi izkazano najmanj 5 letno
obratovanje ponudnika - pravne osebe, ki je vpisana v poslovni register z ustrezno dejavnostjo
(dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic) do dne poteka roka za oddajo ponudbe. S tem bi se
zagotovila ustrezna kvaliteta in kontinuiteta storitev, ki jih bo izvajal izvajalec ki ima veliko
izkušenj, kar je očitno pomembno tudi zaradi hitrosti izvedbe storitev.
Odgovor:
Naročnik predvideva, da se vsa vprašanja nanašajo na poglavje III in skladno s to
domnevo tudi odgovarja. Pogoje določa veljavna zakonodaja in kot takšni so tudi sestavni del
ESPD obrazca, ki ga naročnik ne more spreminjati.

Točka II. 2.2: Predlagamo da se kot možnost zavarovanja dopusti tudi izdajo izvršnice v
enakem znesku, kot je navedeno za bančno garancijo.
Odgovor:
Naročnik finančnega zavarovanja za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti ne bo spreminjal.

Točka II. 4.2: Zanima nas razlog, zakaj se Uredba o zelenem javnem naročanju ne nanaša tudi
na sklop 2., če velja za ostale sklope.
Odgovor:
V kolikor se v kateri izmed faz čiščenja uporabljajo univerzalna pralna sredstva za pranje perila,
morajo biti le ta tudi v 2 sklopu, skladna za Uredbo o zelenem javnem naročanju (točka 5.1.1
Uredbe o ZeJN za storitve pranja perila).

Točka II. 4.3: Monitoring odpadnih voda v skladu z Uredbo o emisiji snovi pri odvajanju
odpadnih vod zavezuje le večje ponudnike, zato je pogoj neupravičeno diskriminatoren in
predlagamo, da se črta.
Odgovor:
Naročnik za 2. sklop črta zahtevo monitoring odpadnih voda, v kolikor podjetje skladno z
Uredbo ni zavezano le tega opravljati. V tem primeru ponudnik odda lastno izjavo, da ni
zavezan opravljati monitoringa vod.


Točka II. 4.4: :
a) Zanima nas razlog, zakaj se zahteva testna poročila za vsak posamezen postopek
dekontaminacije (glede na kos opreme)? Postopek dekontaminacije je učinkovit ob uporabi
ustreznih dekontaminacijskih sredstev, ne glede na predmet čiščenja. Prav tako opozarjamo, da
inštitut ne more biti akreditiran za posameznih tip npr. gasilskih oblačil temveč je lahko
akreditiran za določene materiale ali splošna delovna oblačila. Predlagamo, da se zaradi
neutemeljenosti zahteva črta.
Odgovor:
Naročnik želi, da ponudnik dokaže učinkovitost postopkov dekontaminacije, ki so predmet tega
razpisa.
b) testno poročilo o skladnosti vzorcev dekontaminiranih zaščitnih oblačil s standardom v zvezi
s katerim so bili proizvedeni: Ta zahteva se nam ne zdi utemeljena niti smiselna. Proizvajalec
oblačil/opreme je zavezan na deklaraciji navesti postopke nege in čiščenja. Zgolj ti postopki, ki
so skladni z deklaracijo proizvajalca, zagotavljajo standarde v skladu s katerimi so bili kosi
oblačil izdelani. V kolikor bi proizvajalec ali inštitut potrjeval dopustnost drugih postopkov
čiščenja, ki na deklaraciji niso navedeni, bi moral za to predložiti ustrezno garancijo, kar je po
našem mnenju nerazumen pogoj. Na podlagi navedenega predlagamo, da se zahteva v celoti
črta.
Odgovor:
Določeni proizvajalci opreme postopke dekontaminacije s tekočim CO2 uradno priporočajo,
zato so za naročnika sprejemljivi, četudi niso specifično navedeni na etiketi. Kot dokazila se
zahtevajo uradna priporočila proizvajalcev, kot navedeno v razpisni dokumentaciji, v primeru
ponudb drugačnih načinov dekontaminacije, pa lahko tudi navodila za uporabo. Testna poročila
so naročniku zagotovilo, da ponujeni postopki dekontaminacije tudi po večjem številu ciklov
nimajo negativnih vplivov, zaradi katerih oblačila ne bi bila več v skladu s standardom EN 469.
c) Splošno: skladno z Uredbo REACH, ki velja za prvenstveno za končne izdelke, mora
proizvajalec npr. čistila zagotavljati produkte za čiščenje v skladu z Uredbo REACH. Uredba se
torej lahko nanaša na proizvode čistil, ne pa sam postopek čiščenja, na katerega se Uredba ne
more aplicirati. Glede na to predlagamo, da se črta zahteva za predložitev testnih poročil, ker ni
upravičena.
Odgovor:
Kot zahtevano v razpisni dokumentaciji, bo naročnik kot učinkovito dekontaminacijo upošteval
postopke, ki vsebnost PAH v vseh slojih OVO, spravi pod meje predpisane v Prilogi XVII

Uredbe REACH.
Splošno pripomba glede 2. sklopa: Razpis se v zvezi z 2. sklopom navezuje izključno na
čiščenje (dekontaminacijo) s postopkom CO2. Navedeni postopek je zgolj eden od možnih (in je
manj pogost) načinov dekontaminacije, ki ga po našem vedenju izvaja samo en ponudnik na
trgu. Niso navedeni razlogi, zakaj drugi, sicer bolj pogosti postopki dekontaminacije OVO, ki so
enako učinkoviti, niso dovoljeni in gre posledično za neupravičeno diskriminatoren pogoj, ki
očitno preferira edinega ponudnika. Zato predlagamo, da se v celoti umakne dekontaminacija
izključno s postopkom CO2 in se dopusti katerikoli način dekontamiancije OVO, ki dosega
standarde razpisa.
Odgovor:
Razpis se nanaša na dekontaminacijo s postopkom CO2. Na tržišču obstajata najmanj dva
proizvajalca omenjene opreme. Izvajalcev in ponudnikov storitev dekontaminacije s tehnologijo
CO2 je na tržišču Evropske skupnosti, več kot eden.

Zanima nas ali se v sklopu 2 izvaja samo dekontaminacijo ali tudi čiščenje oblačil. Če tudi
čiščenje potem to prosim jasno navedite in določite tudi kako je tudi z morebitno impregnacijo
(se izvaja s potapljanjem ali samo površinsko) in vse ostale podrobnosti. Kako je z zaščito in
impregnacijo škornjev in rokavic? Ali je potrebno pred dekontaminiranjem čelade razstaviti
(samo tako se namreč lahko zagotovi res kvalitetna dekontaminacija).
Odgovor:
V sklopu 2 se v skladu z razpisnimi pogoji izvaja dekontaminacija Intervencijskih oblek,
Gasilskih rokavic, Gasilskih podkap, Gasilskih škornjev in Gasilskih čelad. V skladu s tabelo pod
Intervencijska obleka (jakna, hlače), Gasilske rokavice, Gasilska podkapa; se glede na
optimalnost tehnološkega procesa dekontaminacije, izvaja predpranje z možnostjo
impregnacije. V skladu s tabelo pod Gasilski škornji, se nanos zaščitnega premaza ne izvaja s
strojno opremo. Naročnik v razpisu ne definira razstavljanja gasilskih čelad pri postopku
dekontaminacije.

Zahtevano je, da mora biti kakovost opravljene storitve - dekontaminacije opravljena pod
dovoljeno mejo, ki jo določa Priloga VXII uredbe REACH. Omenjena uredba nikjer ne omenja
meje, ki jih mora dosegati čiščenje tekstilij ali čiščenje gasilskih zaščitnih oblačil. Priloga VXII
uredbe REACH govori o Omejitvi proizvodnje, dajanja v promet in uporabe nekaterih nevarnih
snovi, zmesi in izdelkov. Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic v svojih storitvah ne proizvaja
omenjenih snovi, zmesi in izdelkov za dajanje v promet in uporabo, zato predlagamo da se
zahteva črta.
Lep pozdrav.
Odgovor:
Vprašanje se nanaša na Prilogo VXII Uredbe REACH, naročnik navaja Prilogo XVII Uredbe
REACH.
Naročnik bo kot kakovostno dekontaminacijo upošteval postopek, ki vsebnost PAH v vseh slojih
OVO spravi pod meje, predpisane v Prilogi XVII Uredbe REACH.


Vprašanje:
Spoštovani.
Vljudno vas prosimo za posredovanje pojasnil glede na zastavljena vprašanja, kot sledi.
1.
Uvodoma prosimo za pojasnilo ali so storitve v sklopu 2. predmetnega javnega naročila
zajemajo tudi storitve čiščenja in šiviljskih popravil tekstilne zaščitne opreme ali samo
dekontaminacijo? Za strokovno nego je poleg dekontaminacije potrebno tudi osnovno čiščenje
in pranje opreme.
Verjamemo da ste ob pripravi razpisa želeli upoštevati celostni vidik storitev v največjo korist
prejemnikov storitev, saj čiščenje oz. dekontaminacija v kombinaciji s strokovnimi šiviljskimi
popravili usposobljenih strokovnjakov zagotavljajo celostno storitev in dolgo življenjsko dobo
opreme. Menimo, da je ob izvedbi naročila potrebno izvesti tudi pregled in morebitna popravila
opreme, pregledati zaščitne nanose in po potrebi izvesti tudi ročno čiščenje. Na primer pri
zahtevanih postopkih škornjev in čelad ni jasno ali je zahtevan tudi ročni postopek-čiščenje in
nanos zaščitnega premaza. Menimo, da je zgoraj navedeno ravnanje s skrbnostjo strokovnjaka
nujen pogoj, preden gre oprema v ponovno uporabo. Zato predlagamo, da se zaradi jasnosti
razpis v tem delu dopolni upoštevajoč zapisano.
Odgovor:
Za 2. sklop se naročajo storitve dekontaminacije. Ostali predvideni postopki za varno uporabo
opreme se v sklopu tega razpisa ne naročajo.
2.
Razpisane storitve v sklopu 2 opisujete, kot storitve s katerimi se iz kontaminirane OVO
gasilcev odstrani PAH s tem pa OVO spet postane varna za uporabo. Pri tem pa izrecno
pogojujete izvajanje dekontaminacije v visokotlačni komori s tekočim CO2.
Kot izvajalec z večletnimi izkušnjami na področju dekontaminacije OVO opozarjamo, da je taka
zahteva po našem mnenju neupravičeno diskriminatorna, saj je mogoče storitve
dekontaminacije izvajati z enakimi učinki (zmanjšanje prisotnosti PAH v OVO pod dovoljene
meje predpisane v Prilogi XVII uredbe REACH) tudi z drugimi primerljivimi metodami (npr.
mokro čiščenje z dekontaminacijskim čistilnim sredstvom / suho čiščenje s perkloretilen
tehnologijo), zato predlagamo, da se razpisna dokumentacije v delu, ki se nanaša na sklop 2
spremeni na način, da se dovoli izvajanje storitev v sklopu 2 tudi z uporabo primerljivih
postopkov in opreme s katerimi se dosega enake rezultate (t.j. zmanjšanje prisotnosti PAH v
OVO pod dovoljene meje predpisane v Prilogi XVII uredbe REACH). Dodatno je razlog za
takšno spremembo izkazan tudi v točki 4., kjer je obrazloženo tudi kakšna navodila proizvajalca
za čiščenje in vzdrževanje mora vsebovati oprema, ki je predmet razpisa.
Odgovor:
Naročnik vztraja pri svoji zahtevi.
3.
V razpisni dokumentaciji za storitve iz sklopa 2 določate, da mora ponudnik zagotavljati
izvajanje ponujenih storite izvajanje ponujenih storitev v RS, ne dlje od 300 km od katerekoli
enote, ki bo koristila ponujene storitev.
Kot dokazilo o izpolnjevanju zahteve zahtevate predložitev Izjave o lokaciji izvajanja storitev
(vzorca katere ni v razpisni dokumentaciji), vendar v razpisni dokumentaciji ni opredeljeno ali
gre za zračno razdaljo ali cestno razdaljo, niti ni nedvoumno določeno, katere vse enote pridejo
v poštev. Še več v prilogi k pogodbi kjer so navedene lokacije za sklope 1., 3. in 4. v zadnjem
odstavku izrecno določate tudi »Izbrani ponudnik bo moral zagotavljati storitve tudi na drugih,
morebiti nenavedenih lokacijah, in sicer brez dodatnega plačila oziroma po pogodbenih cenah,
tako kot izhaja tudi iz splošnega dela razpisne dokumentacije.« Torej je v tem delu razpisna
dokumentacija najmanj nejasna.
Poleg tega menimo da je zahteva neupravičeno diskriminatorna, saj razpisna dokumentacija
predvideva, da mora ponudnik opremo prevzemati in oddajati na lokaciji naročnika, torej
oddaljenost lokacije izvajanja ponujenih storitev, v smislu eventualnega stroška prevoza
predstavlja strošek izvajalca in ne naročnika (glede na to, da se storitve izvajajo po predhodno
dogovorjenem terminu, torej tudi časovna komponenta ne more biti argument za tako zahtevo).
Glede na prej navedeno (ob upoštevanju dejstva, da take omejitve niso določene za nobenega
od ostalih sklopov) menimo, da je zahteva neutemeljena in predlagamo, da se umakne.
Glede dela zahteve, ki določa, da je storitve potrebno izvajati v RS, opozarjamo, da gre po
našem mnenju neupravičeno zahtevo za naročnik, saj taka zahteva ne velja za nobenega od
ostalih sklopov, poleg tega pa po našem mnenju ni mogoče trditi, da bi bila storitev
dekontaminacije izvedena zunaj RS kakorkoli neprimerljiva s storitvijo izvedeno v RS zato
predlagamo, da se ta pogoj umakne.
Odgovor:
Določilo, oziroma navedba iz razpisne dokumentacije: »Ponudnik mora zagotavljati izvajanje
ponujenih storitev v RS, ne dlje od 300 km od katerekoli enote, ki bo koristila ponujene
storitve.«, se črta.
4.
V razpisni dokumentaciji zahtevate, da ponudnik predloži priporočila vsaj treh vidnejših
proizvajalcev gasilskih zaščitnih oblačil prisotnih na tržišču RS, s katerimi potrjujejo primernost
postopkov dekontaminacije ponudnika.
Opozarjamo, da je po našem mnenju zahteva neupravičena in tudi nejasna (v delu, da ne
opredeljuje kateri so »vidnejši« proizvajalci zaščitne opreme). Proizvajalci zaščitne opreme
namreč vnaprej določijo s kakšnimi postopki je opremo, ki jo proizvajajo dovoljeno čistiti
(skladno z UREDBO (EU) 2016/425 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 9. marca
2016 o osebni varovalni opremi in razveljavitvi Direktive Sveta 89/686/EGS. Ta v Prilogi II kot
splošno zahtevo določa: Osebna varovalna oprema mora zagotavljati ustrezno varovanje pred
nevarnostmi, za katere je namenjena. V nadaljevanju je v razdelku 1.4 citirane Uredbe v Prilogi
II postavljena tudi zahteva v zvezi z navodili in informacijami proizvajalca:
Poleg imena in naslova proizvajalca morajo navodila, ki jih je treba priložiti osebni varovalni
opremi, vsebovati vse ustrezne informacije o:
(a) shranjevanju, uporabi, čiščenju, vzdrževanju, servisiranju in razkuževanju. Proizvodi za
čiščenje, vzdrževanje ali razkuževanje, ki jih priporočijo proizvajalci, ne smejo škodljivo vplivati
na osebno varovalno opremo ali uporabnike, če se uporabljajo v skladu z ustreznimi navodili;
...//...). Zato mora vsak izdelek, ki je dan na trg na etiketi (piktogram z navodili za vzdrževanje)
vsebovati tudi določilo o načinu čiščenja in vzdrževanja opreme ). Priporočila torej ne
dokazujejo, da je ena metoda dekontaminacije boljša od druge in posledično ne morejo šteti kot
izločilni kriterij, kot ga je predvidel naročnik. Posredno temu pritrjuje tudi sam naročnik v delu
razpisne dokumentacije, kjer določa, da mora »Ponudnik mora zagotavljati kakovost
dekontaminacije v tolikšni meri, da se prisotnost PAH v OVO zmanjša pod dovoljene meje
predpisane v Prilogi XVII uredbe REACH«, zahtevane rezultate pa je mogoče doseči na
različne načine. Navedeno je primeroma razvidno iz navodil za vzdrževanje in čiščenje npr.
zaščitnih oblačil Rosenbauer
(link:https://www.rosenbauer.com/fileadmin/sharepoint/products/equipment/clothing/docs/VWI_
FIRE_MAX_3_Hose_SLO.pdf), kjer je izrecno dovoljeno mokro čiščenje in suho čiščenje s
perkloretilenom, torej postopka, ki ju izvajamo z več letno prakso vzdrževanja in čiščenja
zaščitnih oblačil. Druge metode niso predvidene s strani proizvajalca, zato predlagamo, da se
umakne pogoj predložitve priporočil vsaj treh vidnejših proizvajalcev gasilskih zaščitnih oblačil.
Dodatno nakazuje na to da gre za neupravičeno diskriminatoren pogoj dejstvo, da bo naročnik
štel priporočila katerihkoli treh vidnejših proizvajalcev zaščitnih oblačil, ob enem pa naročnik
nikjer v razpisni dokumentaciji ni navedel, oprema katerih proizvajalcev se bo dekontaminirala
torej zahteve ni mogoče utemeljiti. Kot rečeno pa je pogoj tudi nejasen, saj ne opredeljuje kateri
so »vidnejši« proizvajalci zaščitne opreme. Strokovno utemeljeno menimo, da takšna zagotovila
proizvajalcev ne smejo nasprotovati etiketam za čiščenje in vzdrževanje opreme, ki je predmet
razpisa in gre torej za nejasen razpisni pogoj,
Poleg tega se z referencami običajno dokazuje, da je izvajalec storitve že izvajal v dovolj
velikem obsegu in kvaliteti, da bo lahko izvedel tudi storitve, ki so predmet naročila. Reference
proizvajalcev opreme, pa tega v tem smislu nikakor ne odražajo, saj niso naročniki teh storitev
in torej pogoj ni v nikakršni povezavi s predmetnim naročilom. Glede na vse navedeno
predlagamo, da se predmetni pogoj v celoti umakne.
Odgovor:
Naročnik pojasnjuje, da ima v operativni uporabi Texport, Bristol, Deva, Rosenbauer, S-Gard,
Lion, itd zaščitno opremo.
5.
V razpisni dokumentaciji za sklop 2. predvidevate predložitev dokazil:
»-Testna poročila akreditiranega inštituta, ki dokazujejo učinkovitost posameznega postopka
dekontaminacije
-Testno poročilo akreditiranega inštituta o skladnosti vzorcev dekontaminiranih zaščitnih oblačil
s standardom v skladu s katerim so bili proizvedeni«
Menimo, da je razpisna dokumentacije v tem delu nejasna, saj ne določa po katerem standardu
naj bodo izdelana zahtevana poročila, da jih boste šteli kot ustrezna niti kakšne akreditacije
mora imeti inštitut, da boste poročila šteli kot ustrezna.
Prosimo za pojasnilo, po katerem standardu naj bodo izdelana zahtevana poročila, da jih boste
šteli kot ustrezna in kakšne akreditacije mora imeti inštitut, da boste poročila šteli kot ustrezna.
Ker bo nejasnost razpisne dokumentacije v tem delu odpravljena kratek čas pred rokom za
oddajo ponudb predlagamo, da se razpisna dokumentacija dopolni tako, da se dopusti
izkazovanje izpolnjevanja pogoja z izjavo ponudnika ter predložitvijo zahtevanih dokazil
najpozneje ob sklenitvi pogodbe.
Odgovor:
Naročnik bo kot veljavna, upošteval testna poročila s kateregakoli ISO 17025 akreditiranega
inštituta, ki dokazujejo učinkovitost postopka dekontaminacije (merjenje PAH v vseh slojih pred
in po dekontaminaciji, v skladu z zahtevami razpisne dokumentacije). Testna poročila so
zahtevana ob oddaji ponudbe.
6.
V razpisni dokumentaciji določate, da mora izvajalec zagotavljati, da gasilska zaščitna obleka
po vsaj 30 ciklih dekontaminacije še vedno ustreza zahtevam standarda, v skladu s katerim je
bila proizvedena.
Prosimo za pojasnilo ali pravilno razumemo, da v tem smislu od izvajalca zahtevate zgolj
zagotovilo v obliki izjave, da postopek dekontaminacije ne bo vplival na zagotavljanje ustrezanja
zahtevam standarda v skladu s katerim je bila proizvedena OVO, pri čemer so izključene
poškodbe opreme s strani uporabnikov, dotrajanost, ipd. in da ne gre za prevzemanje
garancijske odgovornosti za opremo.
Dodatno pa opozarjamo (za primer da bi obveljal razpisni pogoj zgolj z eno metodo izvajanja
storitev dekontaminacije OVO), da skladno z UREDBO (EU) 2016/425 EVROPSKEGA
PARLAMENTA IN SVETA z dne 9. marca 2016 o osebni varovalni opremi in razveljavitvi
Direktive Sveta 89/686/EGS - v Prilogi II v razdelku 2.4 glede osebne varovalne opreme, ki se
stara določa:
Kadar je verjetno, da bo redna uporaba čistilnih postopkov, ki jih priporoča proizvajalec,
povzročila precejšnje in hitro zmanjšanje učinkovitosti osebne varovalne opreme, mora
proizvajalec, če je mogoče, na vsak kos osebne varovalne opreme, ki je dana na trg, namestiti
oznako, ki kaže največje število čistilnih postopkov, ki se lahko opravijo, preden je treba opremo
pregledati ali zavreči. Kadar taka oznaka ni nameščena, mora proizvajalec te informacije
zagotoviti v svojih navodilih.
Glede postopkov čiščenja in vzdrževanja, ki so dopustna v skladu z nameščenimi etiketami
proizvajalcev, je pogojem iz citirane uredbe zadoščeno. Zastavlja pa se vprašanje primernosti
postopkov čiščenja in vzdrževanja, ki jih proizvajalec ni izrecno predvidel, vendar jih izrecno
zahteva naročnik glede posameznih tipov opreme in ki bi potencialno lahko povzročila
poslabšanje stanja opreme oz. predčasno staranje (kot primer navajamo objavljeno raziskavo
Kraljeve danske akademije, ki je po nekaterih postopkih čiščenja tekstila s postopkom CO2
ugotovila signifikantno poslabšanje lastnosti sintetičnih vlaken, dostopno na:
https://royaldanishacademy.com/project/my-project-title-goes-here-17). Glede na naše
dolgoletne izkušnje pri čiščenju OVO opozarjamo, da čiščenja OVO ni predvideno s strani
proizvajalca. Večina proizvajalcev na vzdrževalnih etiketah dopušča mokro čiščenje in suho
čiščenje s perkloretilenom. Glede na vse navedeno predlagamo, da se zaradi jasnosti razpisna
dokumentacija spremeni tako, da je dopustno čiščenje (dekontaminacija) predmetov naročila v
številu ciklov kot jih dopušča proizvajalec opreme za čiščenje opreme po predvidenem postopku
kot je ta določen na etiketah oz. oznakah za nego posameznih kosov opreme. V nasprotnem
primeru so zahteve razpisa nejasne oz v nasprotju z navodili proizvajalca in če pogoj ne bo
spremenjen podredno zahtevamo, da se pogoj v celoti umakne.
Odgovor:
Kot je navedeno v seznamu zahtevanih dokazil, se ustrezanje zahtevam standarda gasilske
zaščitne obleke po vsaj 30 ciklih dekontaminacije, dokazuje s testnim poročilom akreditiranega
inštituta.
7.
V rubriki Predmet izvajanja storitve in vrsta storitve je v tabeli zahtevan postopek - Predpranje z
možnostjo impregnacije. V zvezi s postopkom impregnacije nas zanima, zakaj je zahtevan
postopek, ki je z vidika zdravja, funkcionalnosti oblačila in varovanja okolja in je v primerjavi z
danimi možnostmi manj primeren za tovrstna oblačila. V zahtevanem postopku se impregnira
celotno oblačilo kar pomeni, da se impregniranega sredstva navzameta tudi podloga in
membrana. S tem uporabnika dodatno izpostavimo snovem v imp. sredstvu (bolj direkten stik s
kožo), podloga zaradi vodoodbojnosti težje odvaja vlago in membrani se poslabša
funkcionalnost. Z vidika varovanja okolja se pri omenjenem postopku neporabljena količina
sredstva spušča v odplake, kar je okoljsko manj sprejemljiva rešitev. Predlagamo, da se dopolni
razpisno dokumentacijo tako, da se dopusti tudi impregnacija s sistemom šob, ki po naših
izkušnjah daje v vseh navedenih vidikih bolj primerne rezultate glede zdravja uporabnikov OVO
in prav tako iz okoljskih vidikov.
Vnaprej se vam zahvaljujemo za odgovore.
Odgovor:
Za naročnika je sprejemljiv kakršenkoli postopek, ki ustreza navodilom proizvajalca in obstoječi
zakonodaji.