Dodatna pojasnila
Datum objave: 10.08.2021 10:36
VPRAŠANJE
Spoštovani.
Naročnika vljudno prosimo za odgovor na spodnje vprašanje:
Ali bo naročnik zagotovil prevzem predmetnih odpadkov po posameznik vrstah odpadkov, kot so določeni v razpisni dokumentaciji (torej na način, da bodo ti medsebojno ločeni)? Z obzirom na dejstvo, da je sicer potrebna naprava za sejanje na licu mesta z veljavnim okoljevarstvenim dovoljenjem za vse razpisane odpadke, ki pa je po vedenju ponudnika na trgu v danem trenutku ni ter vezano na dejstvo, da je mešanico odpadkov nemogoče ločiti na razpisane frakcije prosimo za pojasnilo in navodilo glede načina prevzema in oddaje navedenih odpadkov končnim prevzemnikom.
ODGOVOR
Izbrani ponudnik bo zagotovil le prevzem tistih odpadkov, kot so navedeni v razpisni dokumentaciji. V primeru, da bo za pomešane v razpisu navedene odpadke zagotovljena dokončna predelava oziroma odstranitev, jih med seboj ni potrebno ločevati.
Datum objave: 10.08.2021 10:51
VPRAŠANJE
Naročnik v razpisni dokumentaciji navaja seznam točno določenih odpadkov (str. 3 pod naslovom Navodila ponudnikom za izdelavo ponudbe) na lokaciji pa so ti odpadki povsem pomešani in jih je strojno ali ročno nemogoče ločiti (presortirati). Odpadki so zelo različni in s tem tudi načini predelave.
Potencialni prevzemniki odpadka opozarjajo, da je mogoče prevzeti samo presortiran, homogen odpadek. Naročnika zato pozivamo, da razpisno dokumentacijo spremeni, saj je po trenutno zastavljenih pogojih iz razpisne dokumentacije storitev nemogoče izvesti skladno z veljavno okoljsko zakonodajo. Na podlagi navedenega predlagamo, da se predmetno javno naročilo ustavi, pripravi ocena pomešanega odpadka, ki bi se lahko klasificirala z EWC kodo 19 12 12 in nato razpiše odstranitev oz. predelavo le-tega.
ODGOVOR
Naročnik smatra da je storitev mogoče izvesti.
Datum objave: 10.08.2021 11:00
VPRAŠANJE
Naročnik naj objavi ocene posameznih odpadkov (str. 3 in 15 razpisne dokumentacije ), saj slednje zahtevajo prevzemniki/predelovalci in so nujno potrebne za pripravo ponudbe.
ODGOVOR
Izbrani ponudnik bo zagotovil le prevzem tistih odpadkov in v tisti količini, kot so navedeni v razpisni dokumentaciji. V primeru, da bodo pri odstranjevanju odkriti odpadki s klasifikacijskimi številkami, ki niso zajeti v razpisni dokumentaciji, jih ponudnik ne sme odstraniti.
Datum objave: 10.08.2021 11:01
VPRAŠANJE
Spoštovani,
naročnika vljudno prosimo, da podaljša rok oddaje ponudbe. Prevzem takšne količine odpadka (105.090 ton), upoštevajoč, da gre za zelo različne odpadke, terja veliko število podizvajalcev. Hkrati slednji zahtevajo ocene odpadkov, ki jih naročnik ni predložil.
Prav tako pa naročnika pozivamo, da podaljša rok za izvedbo storitve (predelava odpadka). V času, ki ga naročnik določa (za prevzem in predelavo vseh 105.000 ton), je nemogoče zagotoviti kapacitete pri prevzemnikih saj imajo v letu 2022 kapacitete že po večini zasedene z dolgoročnimi pogodbami svojih dobaviteljev, ob tem, pa so njihove kapacitete omejene z okoljevarstvenimi dovoljenji. Letne količine posameznega predelovalca v Sloveniji zatorej ne zadoščajo potrebam naročnika. V kolikor bi izvajalec vključil predelovalce v tujini, slednje pomeni pridobivanje čezmejnih dovoljenj itd., kar dodatno zakasni začetek prevzemov.
S spoštovanjem.
ODGOVOR
Rok za oddajo ponudbe se bo podaljšal do vključno 15. 9. 2021. Rok za izvedbo del ne moremo podaljšati.
Datum objave: 10.08.2021 13:18
VPRAŠANJE
Spoštovani,
naročnik v predmetnem javnem naročilu kot predmet storitve razpisuje odstranitev inertnih odpadkov. Prosimo za dokazilo akreditiranega laboratorija, da gre dejansko za inertne odpadke. Ponudnik namreč iz izkušenj in drugih ocen tovrstnih klasifikacij odpadkov (kot na so navedene na str. 3. razpisne dokumentacije) ugotavlja, da določeni odpadki niso inertni, kar pa bistveno spremeni možnosti načinov predelave oz. odstranjevanja.
Lep pozdrav.
ODGOVOR
Inšpektorat je od Občine Komenda pridobil Oceno vrednotenja nevarnih lastnosti odpadka iz odlagališča inertnih odpadkov Suhadole, ki jo je aprila 2015 izdelal ERICo Velenje, Inštitut za ekološke raziskave d.o.o.. iz poročila je razvidno, da je bila odpadkom določena klasifikacijska številka 17 05 06, izkopni material, ki ni naveden pod 17 05 05. Predmet obravnave je bil povprečni vzorec, odvzet do globine cca 4 m iz petih vzorčnih mest. Z osnovno karakterizacijo je bilo ugotovljeno, da gre za naslednje vrste odpadkov:
17 05 04- zemljina in kamenje, ki nista navedena pod 17 05 03
17 01 07-mešanica betona, opeke, ploščic in keramike
10 09 08- odpadne uporabljene livarske forme in jedra, ki niso navedeni pod 10 09 07
-na dveh od petih mest so zasledili še nedefinirano drobnozrnato do prašnato komponento bele barve, ki je brez posebnega vonja. Ocenjuje se, da gre za kalcit.
Na osnovi ocene vrednotenja nevarnih lastnosti odpadka po kriterijih H1 do H15 je razvidno, da odpadek (vzorec O1-366/15) ne spada med nevarne odpadke, skladno s prilogo 1 Uredbe o odpadkih, Uradni list RS, št. 103/11. Iz rezultatov meritev je razvidno, da so vse izmerjene vrednosti nižje od mejnih vrednosti, na osnovi katerih se odpadek po kriteriju H12 in H15 uvršča med nevarne odpadke. Nadalje je v oceni navedeno: Potrebno je poudariti, da je odpadek heterogen. Rezultati kemijskih analiz predstavljajo vrednosti v enem vzorcu. Torej izražajo enkratno vzorčenje in torej lastnosti trenutnega stanja vzorca. Zaradi tega je potrebno v primeru sprememb, ki bi lahko kakorkoli vplivale na sestavo ali količino, o tem obvestiti ERICo Velenje d.o.o. Tekom nadaljnjega ravnanja z odpadkom (morebitni izkop) se namreč lahko pojavijo še drugi materiali (npr. gradbeni, industrijski..), ki jih v sklopu vzorčenja ni bilo moč zaslediti.
Na odlagališču se je prenehalo odlagati pred letom 2015. Ponudnik lahko v ponudbi predvidi tudi stroške za izdelavo ocene odpadkov.
Datum objave: 25.08.2021 10:56
VPRAŠANJE
Javno naročilo predvideva (tudi) odstranitev 93 ton odpadka s klasifikacijsko številko 20 02 02, tj. predelavo v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadki (postopek predelave z oznako D1, R5 in R10 iz Priloge 2 Uredbe o odpadkih. V nacionalni evidenci obdelovalcev odpadkov (dostop na: https://www.gov.si/assets/organi-v-sestavi/ARSO/Odpadki/Podatki/Predelovalci-odpadkov.pdf), ni nobenega subjekta, ki razpolaga z dovoljenjem za predelavo odpadka 20 02 02 po postopku D1, R5 in R10 iz Priloge 2 Uredbe o odpadkih.
V skladu z načelom transparentnosti in enake obravnave ponudnikov, naročniku predlagamo, da dovoli obdelavo odpadkov tudi po postopku R12.
ODGOVOR
Javno naročilo predvideva odstranitev 968 ton odpadka št. 17 05 04: zemlje in kamenja, ki je nastala z gradbenimi deli in 93 ton odpadka št. 20 02 02: zemlje in kamenja, ki izvira z vrtov in parkov.
V obeh primerih se bo odstranil zemeljski izkop, ki se ga lahko predela po postopku R10.
Datum objave: 01.09.2021 12:23
VPRAŠANJE
Javno naročilo predvideva odstranitev 93 ton odpadka št. 20 02 02: zemlje in kamenja, ki izvira z vrtov in parkov.
Odstranil se bo torej zemeljski izkop, ki se ga lahko predela po postopku R10, kot navaja naročnik zgoraj (Datum objave: 25.08.2021 10:56).
Velja pritrditi naročniku, da se lahko odpadek št. 20 02 02 zemlja in kamenje sicer obdela po postopku R10 (Vnos v ali na tla v korist kmetijstvu ali za ekološko izboljšanje), vendar pa ne glede na navedeno v tem trenutku ni znano ali kateri subjekt v RS razpolaga z dovoljenjem za vnašanje tega konkretnega odpadka 20 02 02 v tla po postopku R10.
Za vnos odpadkov v tla po postopku R10 je potrebno pridobiti OVD. Potencialni ponudnik bi torej v času oddaje ponudbe moral razpolagati z OVD za obdelavo odpadka 20 02 02 po postopku R10. V okoljevarstvenem dovoljenju ministrstvo poleg vsebin iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki, glede na določbe Uredbe o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov (Ur. l. RS, št. 34/08, s sprem), določi tudi kraj izkopa, če gre za zemeljski izkop (člen 9/3, točka 2). Navajate, da se bo odstranil zemeljski izkop, ki se ga lahko predela po postopku R10. Vendar pa ponudniku seveda ni znan kraj izkopa, ki ga je potrebno navesti v OVD (ni namreč znano iz katerih vrtov in parkov je odpadek 20 02 02). Ob tem je podlaga za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja so poleg vsebin iz predpisa, ki ureja ravnanje z odpadki, še: ocena kakovosti zemeljskega izkopa ali umetno pripravljene zemljine in ocena kakovosti tal, kamor se zemljina ali izkop vnaša, ki ne smeta biti starejši od šestih mesecev od dneva vložitve vloge. Ocena konkretnega odpadka 20 02 02 razpisni dokumentaciji ni priložena. Vse zgoraj navedeno pomeni, da za konkretni odpadek 20 02 02, ki je predmet javnega naročila, v tem trenutku glede na razpoložljive podatke niti ni mogoče pridobiti OVD za obdelavo odpadka po postopku R10.
V nacionalni evidenci obdelovalcev odpadkov torej ni nobenega subjekta, ki razpolaga z dovoljenjem za predelavo odpadka 20 02 02 po postopku D1, R5 in R10 iz Priloge 2 Uredbe o odpadkih.
V skladu z načelom transparentnosti in enake obravnave ponudnikov, naročniku ponovno predlagamo, da dovoli obdelavo odpadkov tudi po postopku R12
ODGOVOR
Javno naročilo predvideva odstranitev 968 ton odpadka št. 17 05 04: zemlje in kamenja, ki je nastala z gradbenimi deli in 93 ton odpadka št. 20 02 02: zemlje in kamenja, ki izvira z vrtov in parkov. V obeh primerih se bo odstranil zemeljski izkop, ki se ga lahko predela po postopku R10. Z odpadkom št. 20 02 02 se lahko ravna na enak način kot z odpadkom 17 05 04.
Ker je za vnos zemeljskega izkopa v tla (predelava odpadkov po postopku R10) potrebno pridobiti okoljevarstveno dovoljenje, se pri ponudbi vključijo stroški za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja za predelavo odpadkov po postopku R10 (strošek izdelave ocene kakovosti zemeljskega izkopa in ocena kakovosti tal, kamor se zemljina ali izkop vnaša, ).