Dodatna pojasnila
Datum objave: 25.01.2022 10:32
VPRAŠANJE
V Vzorcu pogodbe je navedeno v 2. odstavku 13. člena, da je odzivni čas največ 24 ur od prijave in čas za popravilo 5 delovnih dni od prijave napake.
Ali to pomeni, da je za vse sklope in vso ponujeno opremo zahtevano enako?
ODGOVOR
Da, vzorec pogodbe je za vse sklope enak v tem delu.
Datum objave: 01.02.2022 16:04
VPRAŠANJE
Vezano na vzorec pogodbe naročnika opozarjamo, da je določba 25. člena vzorca pogodbe nezakonita, saj je v nasprotju s temeljnimi načeli obligacijskega prava, predvsem 4. členom Obligacijskega zakonika, ki zahteva enakopravnost pogodbenih strank. V nasprotju s tem, omenjeni člen vzorca pogodbe v bistvu pomeni, da je ta zavezujoča samo za eno stranko, druga pa se lahko kadarkoli umakne. Poleg tega so pogodbi zvesti stranki v tem primeru v celoti odvzete vse pravice do povrnitve škode, ki bi ji s tem brez njene odgovornosti nastala, medtem, ko ima naročnik v svojo korist določenih več instrumentov zavarovanja (pogodbena kazen, finančna zavarovanja, odškodnina). Naročnik odstopa od pogodbe torej ne more urejati v nasprotju s kogentnimi določili Obligacijskega zakonika, saj v tem delu ne velja avtonomija pogodbenih strank. Prosimo, da se določba umakne iz vzorca pogodbe.
ODGOVOR
Pogodba o izvedbi javnega naročila ki klasična civilnopravna pogodba, pač pa ima elemente javne pogodbe, zaradi česar je avtonomija pogodbenih strank, kar je sicer temeljno načelo obligacij, omejena z varovanjem javnega interesa in premoženja javnega naročnika. Posledično, naročnik 25. člena vzorca pogodbe ne bo spreminjal. Odločitev o tem, ali gospodarski subjekt sprejema tveganja, ki zanj izhajajo iz vzorca pogodbe in v kakšni meri bo ta tveganja vključil v svojo ponudbeno ceno, je lastna odločitev vsakega gospodarskega subjekta.
Datum objave: 01.02.2022 16:04
VPRAŠANJE
Spoštovani!
Glede na obseg razpisanih zahtev in priprave ponudbe prosimo za podaljšanje roka za sprejemanje ponudnikovih vprašanj do ponedeljka, 31.1.2022.
Hvala, lep pozdrav!
ODGOVOR
Naročnik ocenjuje, da je bil rok za postavitev vprašanj določen ustrezno in sorazmerno glede na kompleksnost predmeta javnega naročila ter ob enem na način, ki omogoča naročniku pravočasno objavo vseh pojasnil na prejeta vprašanja in morebitnih popravkov na portalu javnih naročil in v Uradnem listu EU (TED). Naročniku je namreč v interesu, da ponudnikom zagotovi dovolj časa tudi za kvalitetno pripravo konkurenčnih ponudb po objavi vseh pojasnil. Naročnik roka za postavitev vprašanj ne bo podaljšal.
Datum objave: 01.02.2022 16:04
VPRAŠANJE
Spoštovani,
pomanjkanje mikročipov v globalni dobavni verigi in logistiki povzroča zelo dolge in nepredvidljive dobavne roke komponent IKT opreme (npr. aktivna omrežna oprema kot so stikala, požarne pregrade,). Oprema se v običajnih razmerah dobavi v nekaj tednih, trenutni dobavni roki pa v povprečju dosegajo šest mesecev, za nekatere tipe opreme tudi leto in pol. Zanima nas, kako bo naročnik odreagiral v primeru, da v okviru predvidenih dobav za 1. etapo izbrani ponudnik ne uspe dobaviti vse zahtevane opreme? Ali je za naročnika sprejemljivo, da se podpiše aneks za delno dobavo opreme iz 1. etape z daljšimi dobavnimi roki z možnostjo dobav tudi v letu 2023 (najkasneje do zaključka 2. etape, ki je predviden 21.7.2023)? Ali bi bilo možno delno fakturirati delno dobavljeno opremo v 1. etapi ob pogoju, da se vzpostavi osnovne funkcionalnosti delovanja omrežja?
Hvala za pojasnila, lep pozdrav!
ODGOVOR
Predmet javnega naročila je del večjega projekta oz. investicije, ki jo izvaja javni naročnik in je sofinancirana s kohezijskimi sredstvi. Za pridobitev slednjih je za naročnika bistvenega pomena pravočasna realizacija investicije, med drugim tudi pridobitev uporabnega dovoljenja po zaključeni 1. etapi. Naročnik je predmet naročila oblikoval na način, da je v okviru prve etape predvidel zgolj dobavo opreme, ki je bistvenega pomena za 1. etapo. Naročnik se zaveda, da so dobavni roki v dani situaciji pogojeni z neugodnimi tržnimi razmerami, zato pričakuje, da bodo ponudbo oddali le ponudniki, ki lahko zagotovijo pravočasno dobavo in da bodo ponudili takšno opremo, ki je dobavljiva v predvideni časovni dinamiki. Zamude bo naročnik obravnaval skladno z določbami iz vzorca pogodbe o izvedbi javnega naročila.
Datum objave: 01.02.2022 16:05
VPRAŠANJE
V razpisni dokumentaciji ima naročnik zahtevo, ki neupravičeno diskriminira elekotrnsko obliko pred pisno, in sicer pri bančni garanciji, za katero naročnik zahteva elektronski podpis. Hkrati naročnik zahteva, da je garancija izdana po EPGP 758/2010, hkrati pa vsebuje klavzulo, da poleg zahteve za unovčitev upravičencu za unovčitev ni potrebno predložiti nobene druge listine (iz vzorca bančne garancije: "LISTINE, KI JIH JE POLEG IZJAVE TREBA PRILOŽITI ZAHTEVI ZA PLAČILO IN SE IZRECNO ZAHTEVAJO V SPODNJEM BESEDILU: nobena"). Ker je garancija nepreklicna, naročnik pa za unovčitev ne potrebuje originala (zadošča le, da pozna vsebino, v kateri je bila izdana, to pa je razvidno že iz navadnega skena). Posledično zadošča, da naročnik predloži sken podpisane garancije, izdane v papirni obliki, saj je s tem v celoti seznanjen z njeno vsebino, naročnik pa samega dokumenta ne potrebuje za zahtevo za unovčitev. Predlagamo, da naročnik dopusti tovrstno predložitev zavarovanja, saj je možnosti njegove unovčitve tudi v tem primeru identične, naročnik pa zaradi tega ni v ničemer v slabšem položaju.
Vnaprej hvala za vašo potrditev, da lahko predložimo tudi takšno zavarovanje - sken originalne garancije (podobne možnosti dopuščajo tudi drugi naročniki v svojih razpisnih dokumentacijah), ter ne bo veljalo določilo iz razpisne dokumentacije, da bo naročnik takšno ponudbo zavrnil brez možnosti dopolnitve.
ODGOVOR
Naročnik vztraja pri zahtevi, da mora biti k ponudbeni dokumentaciji priložena originalna garancija oz. finančno zavarovanje za resnost ponudbe. Vendar pa naročnik dopušča, da je garancija predložena v papirnati obliki ali elektronski obliki. Naročnik je v objavo posredoval popravek RD, v katerem je spremenil navedeno zahtevo. Vzorca zavarovanja naročnik ni spremenil.
Datum objave: 01.02.2022 16:05
VPRAŠANJE
Pozdravljeni
med pogoji bančnih garancij je navedeno
1. Garancija za resnost ponudbe (originalna, elektronsko podpisana s strani izdajatelja) - v Sloveniji nimajo vse banke možnosti izdaje elektronsko podpisanih garancij. Ali je sprejemljiva in pravilna tudi garancija za resnost ponudbe, ki je izdana v papirni obliki in podpisana z ročnimi podpisi/žigom?
Hvala in lep pozdrav
ODGOVOR
Da, sprejemljiva je tudi garancija oz. finančno zavarovanje v (originalni) papirni obliki, ki mora biti predložena najkasneje do roka za oddajo ponudb v zaprti ovojnici s pripisom »NE ODPIRAJ - PONUDBA ZA JN DOBAVA IN MONTAŽA MULTIMEDIJE!« in sicer osebno ali priporočeno po pošti na naslov javnega naročnika. Naročnik je v objavo posredoval popravek RD, v katerem je spremenil navedeno zahtevo. Vzorca zavarovanja naročnik ni spremenil.