Dodatna pojasnila
Datum objave: 11.05.2022 10:40
POJASNILO 1:
Naročnik je objavil projektne naloge za vse tri sklope na spletni strani https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/izvedba-projektantskih-storitev-za-celovito-obnovo-kulturnih-spomenikov-drzavnega-pomena-220510162003/.
Datum objave: 25.05.2022 10:54
VPRAŠANJE 1
Glede na dejstvo, da ponudnik lv izvedbo pridobi samo en sklop od treh predlagamo, da priloži tri bianco menice in ne bančnih garancij za resnost ponudbe. lep
ODGOVOR 1
Naročnik je finančna zavarovanja določil skladno z Uredbo o finančnih zavarovanjih pri javnem naročanju (Uradni list RS, št. 27/16), zato vztraja pri zahtevah iz razpisne dokumentacije in jih ne bo spreminjal.
VPRAŠANJE 2
Bo naročnik med merili M3 - nagrade in priznanja za enkraten dosežek štel za relevanteno tudi objavo referenčnega dela v mednarodno uveljavljenih publikaciji s področja arhitekturnih dosežkov prenove historičnih stavb s statusom kulturne dediščine, konkretneje v prepoznavnih strokovnih člankih in revijah evropskega in svetovnega merila s področja ohranjanja kulturne dediščine?
ODGOVOR 2
Naročnik bo kot ustrezno štel tudi nagrade in priznanja, ki jih podeljujejo strokovne revije. Samo objava referenčnega dela v člankih in revijah evropskega in svetovnega merila s področja ohranjanja kulturne dediščine se ne bo upoštevala v okviru predmetnega merila.
VPRAŠANJE 3
Naročnik z razpisno dolumentacijo ne zagotavlja ključnih specifikacij storitve. Osnovno pravilo je, da mora biti javno naročilo opredeljeno s specifikacijami obsega del. Specifikacija naročila je najpomembnejši del, ki vpliva na splošno kakovost in konkurenčnost postopka jevnega naročila. Kakršni koli pogoji ali pomanjkljivosti specifikaciji s strani naročnika do ponudnikov, ki se lahko razlagajo kot diskriminatorni, zlasti zoper ponudnike, ki niso sodelovali pri pripravi projektnih nalog, niso sprejemljivi !
Glede na pomanjkljivo pripravljene projektne naloge in podana programska izhodišča, z izjemo PN za sklop Grad Viltuš, ponudnuki ne moremo opredeliti obsega del, ki se nanaša na izdelavo projekta DGD in PZI.
Naročnika pozivamo k posredovanju naslednjih pojasnil:
1- ali so predmet PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi gradbeno tehnično sondiranje, ocene in laboratorijske analize obstoječega stanja konstrukcij? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.1:
Za sklop 1 ima naročnik izdelan načrt gradbenih konstrukcij z detajlnim opisom stanja posameznih elementov konstrukcije, karakteristik materialov in računskimi izhodišči, analizo 3D skeniranja objekta, geotehničnim mnenjem in geotehničnim sondiranjem. V kolikor projektant ugotovi, da je potrebno izvesti sondiranje in laboratorijske analize drugih konstrukcij, je to zajeto v obseg del PZI. Vpogled v izdelani načrt je omogočen na sedežu naročnika.
Za sklop 2 ima naročnik v izvedbi JN za geomehanske raziskave z izdelavo geomehanskega poročila s podatki o nosilnosti in drugih značilnosti terena ob temeljih objekta, o stanju obstoječih temeljev ter o možnosti ponikanja. V kolikor projektant ugotovi, da je potrebno izvesti sondiranje in laboratorijske analize drugih konstrukcij, je to zajeto v obseg del PZI.
Za sklop 3 ima naročnik v izvedbi JN za izvedbo sondažnih izkopov temeljev in temeljnih tal, sondiranje zidov in obokov zaradi ocene mehanskih lastnosti, preveritev stanja lesene strešne konstrukcije in že izvedenih rebričastih stropov, meritve vlažnosti zidov, statično analizo nosilnih konstrukcij in analizo potresne odpornosti objekta z izdelavo poročila in predlogom sanacije oz. ojačitve. V kolikor projektant ugotovi, da je potrebno izvesti dodatna sondiranja in laboratorijske analize, je to zajeto v obseg del PZI.
2- ali so predmet PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi meritve in posnetek obstoječega stanja v natančnosti, ki projektantu omogoča kvalitetno izdelavo PZI ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.2:
Ne, posnetek obstoječega stanja je izdelan (odgovor velja za vse tri sklope).
3- ali je predmet PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi izris obstoječega stanja v CAD ali podobni digitalni obliki, v formatu, ki bo projektantu omogočal kvalitetno izdelavo PZI ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.3:
Ne, posnetek obstoječega stanja je izdelan v CAD obliki (odgovor velja za vse tri sklope).
4- ali je predmet PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi izdelava geomehanskih raziskav in analiz glede na predvidene ukrepe sanacije in rekonstrukcije ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.4:
Glej odgovor Ad 3.1 (odgovor velja za vse tri sklope).
5- ali je predmet DGD in PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi izdelava geodetskega posnetka s certifikatom? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.5:
Za sklop 1 in 2 ima naročnik za območje urejanja, ki je navedeno v razpisni dokumentaciji v dokumentu »Tehnične specifikacije«, izdelan geodetski posnetek s certifikatom. V primeru, da bo zaradi priključkov na GJI ali podobnega izven območja izdelanega geodetskega posnetka potrebno le-tega dopolniti, je dopolnitev že izdelanega geodetskega posnetka s certifikatom predmet JN, kot je navedeno v 4. členu osnutka pogodbe (obseg del). Vpogled v izdelan geodetski posnetek je možen na sedežu naročnika.
Za sklop 3 ima naročnik izdelan geodetski posnetek brez certifikata. Geodetski posnetek s certifikatom ni izdelan in je predmet naročila.
6- glede na pomanjkljiva programska izhodišča nas zanima ali se predmet DGD in PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi variantne rešitve in IZP ( idejna zasnova ) skladno s Prvilnikom o podrobnejši vsebini dokumentacije in obrazcih, povezanih z graditvijo objektov ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.6:
Variantne rešitve idejne zasnove so že izdelane. Idejna zasnova za pridobitev projektnih in drugih pogojev (IZP) je predmet naročila (odgovor velja za vse tri sklope).
7- ali namerava naročnik v sklopu projektnih nalog objaviti vsaj izvleček kvadratur prosotrov, bruto in neto površin stavb in okolja ter jasno in nedvoumno določen obseg investicije na osnovi katerih bo ponudnik lahko sploh ocenil vrednost osvoje storitve ? ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.7:
Okvirne površine objektov in parkovnih površin so objavljene v dokumentu »Tehnične specifikacije« oziroma v projektnih nalogah, ki so skladno z določili razpisne dokumentacije objavljene na spletni strani naročnika. Obseg storitev je naročnik jasno in natančno navedel v 4. členu osnutka pogodbe, ki ga dopolnjuje oziroma pojasnjuje v okviru zastavljenih vprašanj (odgovor velja za vse tri sklope).
8- ali namerava naročnik v sklopu projektnih nalog objaviti tlorise obstoječega stanja v merilu in vsebinah po pravilih stroke ? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.8:
Vpogled v že izdelano dokumentacijo za posamezen sklop je omogočen na sedežu naročnika in le-ta ne bo objavljena (odgovor velja za vse tri sklope).
9- vljudno prosimo za pojasnilo v kateri fazi načrtovanja bo naročnik projektantu zagotovil konservatoski načrt, ki bo vseboval ključne elemente za načrtovanje predidenih posdegov ?
ODGOVOR Ad 3.9:
Izbrani izvajalec ob uvedbi v delo prejme izvod konservatorskega načrta, za potrebe izdelave projektne dokumentacije. Vpogled v izdelane konservatorske načrte je omogočen na sedežu naročnika (odgovor velja za vse tri sklope).
10 - ali je predmet DGD in PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi izdelava načrta notranje pohištvene opreme? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.10:
Da (odgovor velja za vse tri sklope).
11- ali je predmet DGD in PZI dokumentacije in hkrati storitve po tem razpisu tudi izdelava načrta tehnološke opreme? Za sklop 1, 2 in 3, DA ali NE ?
ODGOVOR Ad 3.11:
Da (odgovor velja za vse tri sklope).
VPRAŠANJE 4
Naročnik v projektnih nalogah zelo pomanjklivo opredeljuje programska izhodišča razen delno v sklopu 2 - GRAD VILTUŠ. V nobenem od izdelanih projektnih nalog ni priložene dokumentacije IZP skladno s pravilnikom o podrobnejši vsebini dokumentacije in obrazcih, povezanih z graditvijo objektov.
Idejna zasnova za pridobitev projektnih in drugih pogojev je namenjena pridobitvi projektnih in drugih pogojev ter vsebuje tiste podatke, na podlagi katerih mnenjedajalec v skladu s svojimi pristojnostmi določi pogoje za izdelavo dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja, za izvajanje gradnje in uporabo objekta. Ker tako IDZ kot tudi pogoji mnenjedajalcev niso prolženi k projektni nalogi, je obseg del v DGD in PZI nedoločljiv.
Naročnika pozivamo k posredovanji idejnih zasnov in pogojev nosilcev urejanja prosotra in upravljavcev javne komunalne infrastrukture na podlagi katerih bo ponudnik lahko ocenil vrednost in ovbseg storitve ali pa izdelavo IZP vključi v obseg dela razpisa.
Naročnik mora zagotoviti, da med ponudniki na vseh stopnjah postopka javnega naročanja in glede vseh elementov ni razlikovanja, upoštevaje vzajemno priznavanje in sorazmernost zahtev naročnika glede na predmet naročila. Naročnik mora zagotoviti, da ne ustvarja okoliščin, ki pomenijo kakršnokoli diskriminacijo ponudnikov. Javno naročanje se mora izvajati sorazmerno predmetu javnega naročanja, predvsem glede izbire, določitve in uporabe pogojev, zahtev in meril, ki morajo biti smiselno povezana s predmetom javnega naročila.
1. Ali namerava naročnik posredovati idejne zasnove in pogoje nosilcev urejanja prostora in upravljavcev javne komunalne infrastrukture?
2. Ali namerava naročnik izdelavo IZP vključti v obseg sel predmetnega razpisa?
ODGOVOR 4
Ad 1.) Variantne rešitve idejne zasnove so že izdelane. IZP je predmet javnega naročila. Pogoji nosilcev urejanja prostora in upravljavcev javne komunalne infrastrukture niso pridobljeni in so predmet javnega naročila. Vpogled v že izdelane idejne zasnove za posamezen sklop je omogočen na sedežu naročnika in le-te ne bodo objavljene (odgovor velja za vse tri sklope).
Ad 2.) Idejna zasnova za pridobitev projektnih in drugih pogojev (IZP) je predmet naročila (odgovor velja za vse tri sklope).
VPRAŠANJE 5
Glede na določila Gradbenega zakona GZ-1 v po 1.juiju 2022. v deveti točki 39. člena navaja, da se mora projektna dokumentacija za objekte iz četrtega odstavka 9. člena istega zakona izdelati s pomočjo informacijsko podprtega projektiranja (BIM orodja). Glede na zakonsko predpisano določilo bo izbran izvajalec dolžan izvajati storitev po predpisanih določbah.
Naročnika pozivamo da skladno s standardom ISO 19650 ter Navodili za pripravo projektne naloge za implementacijo BIM-pristopa za gradnje poda izhodišča in vsebinske zahteve, kot je to običajna praksa sorodnih razpisov ministerstev v RS. Kot na primer: JN008611/2021-B01
https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=429113.
ODGOVOR 5
Skladno z drugim odstavkom 156. člena GZ-1 se deveti odstavek 39. člena začne uporabljati tri leta po uveljavitvi zakona, zato izdelava dokumentacije s pomočjo informacijsko podprtega projektiranja BIM ni predmet tega javenga naročila.
VPRAŠANJE 6
Glede na vsebino in opis pogojev, ki se nanašajo na kadrovsko usposobljenost ponudnika ugotavljamo nasprotujoča merila znotraj katerih naročnik zahteva storitev izdelave referenčnega posla ki obsega DGD ( PDG ) in PZI, hkrati naročnik med drugim zahteva, da je gradnja izvedena pod nadzorom ZVKDS.
1. Uspešna izvedba rekonstrukcije stavbe je merilo, ki sa naša na izgradnjo stavbe in se kot storitev nanaša na uspešno izvedbo in ne na storitev uspešne izdelave projektne dokumentacije. Izvedeno stanje ni ustrezen pogoj za ponudnikovo storitev in ne izkazuje tehnične usposobljenosti projektanta, kajti izvedba stavbe ni projektantska storitev.
2. Ponudnik, ki je po pogojih naročnika uspešno izvedel samo DGD (PGD) in PZI, ni pa stavba izvedena, je kot merilo za vrsta posla po tem javnem naročilu nedopustno, saj DGD in PZI predstavljata pretežni del storitve, tudi če stavba še ni gradbeno izvedena in kot takšno nebi smelo biti izključitveno merilo tehnične usposobljenosti.
3. Gradnja pod nadzorom ZVKD je glede na pravila stroke in določila Zakona o varovanju kulturne dediščine izključna dolžnost ZVKD ter nimajo nobene povezave z potrebnimi človeške in tehnične viri ter izkušnjmi za izvajanje javnega naročila.
Glede tehnične in strokovne sposobnosti lahko naročnik določi zahteve, s katerimi zagotovi, da imajo gospodarski subjekti potrebne človeške in tehnične vire ter izkušnje za izvajanje javnega naročila v skladu z ustreznim standardom kakovosti. Naročnik lahko zahteva zlasti, da imajo gospodarski subjekti zadostne izkušnje, ki jih izkažejo z ustreznimi referencami iz prejšnjih naročil. Omenjeno nvskrižje meril referenčnih pogojev pa nisa skladno z merili in določioli po ZJN-3.
Sprašujemo ali namerava naročnik spremeniti meril glede ustrezne tehnične in strokovne sposobnosti na način, da umakne zahtevo izvedeni gradnji referenčnega posla in da tudi sicer uredi merila po določilih ZJN-3 ?
ODGOVOR 6
Naročnik je pri oblikovanju pogojev in meril avtonomen, pri čemer je vezan na sorazmernost pogojev in meril s predmetom javnega naročila. Ker gre v konkretnem primeru za zahtevne projekte, katerih predmet so objekti kulturne dediščine, ki bodo ves čas pod strogim nadzorom ZVKDS, je naročnik prepričan, da so pogoji in merila oblikovani na način, da bo naročnik pred izdajo odločitve prepričan, da bo izbrani ponudnik usposobljen za izvedbo vseh storitev, ki so predmet tega javnega naročila. Ponudnikovo zatrjevanje, da gradnja ni odvisna od projektantov ne drži. Predmet javnega naročila je tudi projektantski nadzor, ki traja ves čas gradnje in ki hkrati pomeni obvezno sodelovanje projektanta z naročnikom in gradbincem tudi v fazi gradnje. Skladno s pojasnilom je naročnik prepričan, da lahko tako referenčni pogoj kot tudi merilo veže na uspešno izvedeno gradnjo, zato vztraja pri zahtevah referenčnega pogoja kot tudi merila in ju ne bo spreminjal.
VPRAŠANJE 7
Ali naročnik pod merili izponjevanja dodatnih referenc v poglavju 8. OCENJEVANJE PONUDB, pod točko 2. Reference kadra, pod alinejo pogoja: "na osnovi le-teh je bilo pridobljeno gradbeno dovoljenje" vstraja na podani zahtevi, tudi če je referenčno posel izveden za rokonstrukcijo stavbe s statusom kulturnega spomenika, pod pogoji ZVKD in spremljanjem rekonstrukcije ZVKD na podlagi PZI načrtov, gradbeno dovoljenje pa za izvedene posege zakonsko ni predpisano, torej v primeru, ko je investitor ravnal skladno z uredbo o razvrščanju objektov (Uradni list RS, št. 37/18 in 199/21 - GZ-1).
Ali naročnik ocenjuje kot dopustno referenčno delo, ki je uspešno sprojektirano in izvedeno in skladno z vsemi ostalimi merili naročnika, pod nadzorom odgovornih konservatorjev ZVKD, tudi v primeru ko gradbeno dovoljenje za posege celovite obnove ni pridobljeno?
ODGOVOR 7
Naročnik bo kot uspešen referenčni posel štel le tisti posel, za katerega je bilo pridobljeno gradbeno dovoljenje. Predmet postopka javnega naročila je namreč tudi izdelava dokumentacije DGD za pridobitev gradbenega dovoljenja, kar pomeni, da je referenčni pogoj sorazmeren s predmetom javnega naročila in hkrati za naročnika pomemben pokazatelj usposobljenosti ponudnika tudi v tem delu. Naročnik vztraja pri zahtevanemu referenčnemu pogoju in ga ne bo spreminjal.
Datum objave: 25.05.2022 12:46
VPRAŠANJE 8
Naročnika pozivamo, da odgovori na do sedaj zastavljena vprašanja ponudnikov še pred iztekom roka za postavljanje vprašanj oz. naj le tega podaljša minimalno 2 dni po oddaji odgovorov na odsedaj zastavljena vprašanja.
ODGOVOR 8
Naročnik na zastavljena vprašanja odgovarja pravočasno in v skladu z določili ZJN-3 ter razpisno dokumentacijo. Naročnik je prepričan, da je ponudnikom omogočil dovolj časa za pripravo kvalitetne ponudbe, zato rokov ne bo podaljševal.
VPRAŠANJE 9
Naročnika prosimo za dodatno pojasnilo in sicer iz priloženega ni povsem razvidno katere podatke mora ponudnik izpolniti v tabeli pod točko C v ESPD obrazcu Del IV: Pogoji za sodelovanje.
1. Za naročila storitev: izvedba storitev določene vrste
2. Izobrazba in strokovna usposobljenost
3. Delež podizvajanja
Vljudno prosimo za podrobnejša navodila v izogib morebitnim nesporazumom.
ODGOVOR 9
ESPD je standardni obrazec, ki ga je potrebno izpolniti skladno z navodili, objavljenimi na spletni strani Portala javnih naročil (https://www.enarocanje.si/Dokumenti/Navodila_za_uporabo_ESPD.pdf). Na tem mestu naročnik dodatno pojasnjuje, da ponudnik lahko za točki 1. »Za naročila storitev: izvedba storitev določene vrste« in 2. »Izobrazba in strokovna usposobljenost« navede »kot izhaja iz obrazca ePRO - Reference, kadri, nagrade in priznanja« ali podobno. V točki 3. »Delež podizvajanja« ponudnik navede delež (%), ki ga oddaja v podizvajanje vsem podizvajalcem, in skladno s tem izpolni tabelo v 7. členu vzorca pogodbe. V primeru, da ponudnik ne nastopa s podizvajalci, ostane polje v ESPD oziroma tabela 7. členu vzorca pogodbe prazna.