Dodatna pojasnila
Datum objave: 09.11.2022 14:46
VPRAŠANJE
Ali reference samo navedemo, ali moramo dokumentaciji priložiti reference potrjene s strani referenčnih naročnikov, če da, ali lahko priložimo potrjena referenčna potrdila, ki smo jih pridobila za predhodna javna naročila?
ODGOVOR: Reference le navedete v za to predvidenem obrazcu in izpolnite vse zahtevane podatke.
Datum objave: 09.11.2022 14:48
VPRAŠANJE
V razpisni dokumentaciji navajate okvirno količino 60000 testov, v predračunu pa je številka 50000 testov. Za katero količino naj pripravimo ponudbo?
ODGOVOR: Za 50.000 testov, kot je zahtevano v predračunu.
Datum objave: 09.11.2022 14:56
VPRAŠANJE
Spoštovani,
ker se kot ponudniki na področju predmeta javnega naročila soočamo s čedalje več obvestili proizvajalcev oziroma dobaviteljev o nenadnih povečanjih cen zaradi okoliščin, povezanih z višjo silo - posledica epidemije, vojna v Ukrajini, sprememba cen surovin in energentov, prevoznih stroškov, pomanjkanjem surovin in izdelkov, dvig inflacije in ostala dogajanja na katera nimamo vpliva, vas pozivamo, da tudi skladno z usmeritvami MJU, v razpisni dokumentaciji oz. pogodbi, predvidite možnost spremembe cene, v skladu s 1. in 3. točko prvega odstavka 95. člena ZJN-3, po kateri se lahko pogodba o izvedbi javnega naročila spremeni brez novega postopka javnega naročanja:
- če je sprememba, ne glede na njeno denarno vrednost, predvidena v prvotni dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila
- če je sprememba potrebna zaradi okoliščin, ki jih skrben naročnik ni mogel predvideti (v tem primeru zvišanje ne sme preseči 30% vrednosti prvotne pogodbe o izvedbi javnega naročila, pod pogojem, da takšne spremembe ne spremenijo splošne narave pogodbe o izvedbi javnega naročila.)
Prilagamo izsek iz mnenja MJU, ki le potrjuje ustreznost naših navedb:
»Pri vprašanju, ali je dopustno, da se cene po sklenjenih pogodbah spremenijo na način, da se cene blaga povišajo za odstotek zvišanja cen na trgu, je potrebno odgovoriti, da 3. točka prvega odstavka 95. člena ZJN-3 dovoljuje spremembo, ki je nastala zaradi okoliščin, ki jih skrben naročnik ni mogel predvideti. Na drugi strani pa to pomeni, da mora iti za takšno situacijo, kjer se ponudnik lahko utemeljeno sklicuje na spremenjene okoliščine (že zgoraj pojasnjene), saj v primeru monetarnega nominalizma (če ni določeno kaj drugega oz. se stranki nista dogovorili drugače), OZ ne predvideva možnosti spremembe cen. Ker pa OZ, v primeru, da dobavitelj oz. izvajalec predlaga razvezo zaradi spremenjenih okoliščin, dopušča, da naročnik predlaga oz. privoli v to, da se ustrezni pogodbeni pogoji pravično spremenijo (v tem primeru cena), je z vidika ZJN-3 to v tem segmentu mogoče, vendar le do tiste razlike v ceni, ki je kot razlika na trgu dokazljiva, le za tiste elemente, za katere se je dejansko povečala, le za čas od nastanka višjih cen in obvestila dobavitelja oz. izvajalca o tem (in ne od začetka veljavnosti pogodbe) in seveda le za primere, ki jih dobavitelj oz. izvajalec ni mogel predvideti v času oddaje ponudbe.«
Zato vas pozivamo, da v izogib naknadnim odstopom od pogodb in težavam z oskrbo, dopustite in v razpisni dokumentaciji in pogodbi previdite možnost spremembe cene v času veljavnosti pogodbe, v primeru spremembe cen posameznega predmeta pogodbe (posameznega blaga oziroma artikla) do 30%, in sicer na način da se cene povečajo sorazmerno povečanju spremembam cen (npr.: v primeru povečanja cen v višini 10% se lahko poveča cena tega blaga le za 10%, v primeru povečanja cen v višini 25% se lahko poveča cena tega blaga le za 25%...). Sprememba cen bi se dokazovala z izjavo proizvajalca oziroma partnerja proizvajalca o spremembi cen v določeni višini oziroma odstotku v času po sklenitvi okvirnega sporazuma oz. pogodbe, glede na čas od oddaje ponudbe.
Fiksne cene za celotno obdobje trajanja pogodbe, vam lahko v primeru neupoštevanja našega predloga, ponudniki zagotavljamo le tako, da sedaj podamo toliko višjo ceno, da bomo lahko zagotavljali dobavo za celotno obdobje brez izgube, kar pa bo pomenilo nepotrebno povišanje cen in preseganje zagotovljene vrednosti vašega javnega naročila, kar pa ni v skladu z gospodarnim ravnanjem porabe javnega denarja.
Predlagamo naslednji popravek:
Naročnik dopušča spremembe cen v obdobju veljavnosti pogodbe le v primeru, da nastanejo okoliščine, ki jih nobena od pogodbenih strank ni mogla predvideti in nanje tudi nima vpliva, kot npr.: sprememba valutnega tečaja, uvedba raznih dajatev (carine, takse, trošarine), naravne nesreče, vojna, sprememba cen surovin, kot je opredeljeno v 95. členu ZJN-3.
Spremembe cene v času veljavnosti pogodbe so mogoče le v primeru spremembe cen posameznega predmeta pogodbe (posameznega blaga oziroma artikla) do maksimalno 30%, in sicer na način da se cene povečajo sorazmerno povečanju spremembi cen (kot npr. :v primeru povečanja cen v višini 10% se lahko poveča cena tega blaga le za 10%, v primeru povečanja cen v višini 25% se lahko poveča cena tega blaga le za 25%...). Sprememba cen se dokazuje z izjavo proizvajalca oziroma partnerja proizvajalca o spremembi cen v določeni višini oziroma odstotku, v času po sklenitvi okvirnega sporazuma oz. pogodbe, glede na čas od oddaje ponudbe. Ponudnik mora pred uveljavljanjem spremembe cen, predložiti naročniku zahtevek za spremembo cen z dokazili o upravičenosti predlagane spremembe. Vse razloge za spremembo je potrebno medsebojno uskladiti, pisno obrazložiti in dokumentirati.
V primeru, da bodo izpolnjeni dogovorjeni pogoji za spremembo cene artiklov iz ponudbenega predračuna, bosta stranki te pogodbe spremembo cene uredili s sklenitvijo aneksa k pogodbi.
ODGOVOR: Sprememba pogodbe o izvedbi javnega naročila med njegovo veljavnostjo v skladu s 3. točko 95. člena je spremembe potrebna zaradi okoliščin, ki jih skrben naročnik ni mogel predvideti in jo naročnik v primeru, da do takšnih okoliščin pride, lahko uporabi. Naročnik bo v primeru takšnih okoliščin obravnaval vsak primer posebej. Dokazno breme je na strani dobavitelja.
Datum objave: 10.11.2022 11:07
VPRAŠANJE
V splošnih tehničnih zahtevah naročnika pod točko 5 zahtevate: "Ponudnik mora zagotavljati, da bo v kolikor bo izbran, dobavljal blago katerega rok trajanja na dan dobave znaša vsaj še dve tretjini celotnega roka trajanja od datuma izdelave." Predlagam da to zahtevo umaknete oz. spremenite v npr. 1 mesec. Naročanje in dostava poteka sukcesivno glede na porabo, tako da ocenjujemo da dve tretjini roka uporabe (pri 2 letih je to 16 mesecev) ni potreben. Dobavitelji imamo zalogo testov, ki se jim izteče rok npr. po izteku vašega razpisa, a teh testov ne bomo mogli ponuditi zaradi te zahteve. Če 5. točko umaknete oz. spremenite, boste najbrž prejeli več ponudb in bolj ugodno ceno.
ODGOVOR: Ponudnik mora zagotavljati, da bo v kolikor bo izbran, dobavljal blago katerega rok trajanja na dan dobave znaša vsaj še 6 mesecev.
Datum objave: 10.11.2022 11:10
VPRAŠANJE
Spoštovani.
Zanima nas ali vam ponudimo teste za samotestiranja, ali teste za medicinsko rabo!
Hvala!
ODGOVOR: Testi za samotestiranje niso predmet tega javnega naročila. Naročnik zahteva teste za nazofaringealni odvzem vzorca.