Dodatna pojasnila
Datum objave: 29.03.2013 14:09
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
V razpisni dokumentaciji ni definirana višina bančne garancije za resnost ponudbe. Prosim da določite zahtevani znesek.
ODGOVOR:
Spoštovani.
V razpisni dokumentaciji kot pogoj niso opredeljena finančna zavarovanja, zato bančne garancije za resnost ponudbe ni potrebno predložiti.
Lep pozdrav.
Datum objave: 29.03.2013 14:10
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
V razpisni dokumentaciji ni definirana višina bančne garancije za resnost ponudbe. Prosim da določite zahtevani znesek.
ODGOVOR:
Spoštovani.
V razpisni dokumentaciji finančna zavarovanja niso opredeljena, zato bančne garancije za resnost ponudbe ni potrebno predložiti.
Lep pozdrav.
Datum objave: 29.03.2013 14:11
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Ali je potrebno ponudbi priložiti izjavo, da bo bomo podali bančno garancijo za dobro izvedbo del v primeru da pridobimo posel ki jo poda banka ali jo lahko podamo sami? Ali moramo že pšonudbi priložiti garancijo za dobro izvedbo?
ODGOVOR:
Spoštovani.
V razpisni dokumentaciji niso opredeljena finančna zavarovanja, zato bančne garancije za dobro izvedbo del ni potrebno predložiti.
Lep pozdrav.
Datum objave: 04.04.2013 09:46
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spoštovani!
V zvezi z vašim naročilom za prevoz odpadkov vas prosimo za pojasnilo:
- dokazilo za pravne osebe (gospodarske družbe) S.BON 1/P, ki ne sme biti starejši od 30 dni od datuma odpiranja ponudb - ali je lahko overjena kopija originala (ta ni starejši od 30 dni)?
ODGOVOR:
Spoštovani.
Lahko je overjena kopija originala.
- ali naročnik razpolaga s kakšnim načrtom sanacije nelegalnih odlagališč gradbenih odpadkov?
ODGOVOR:
Spoštovani.
Nimamo nobenega načrta sanacije, ker ne gre za sanacijo, temveč za odstranitev nelegalno odloženih gradbenih odpadkov. Lokacije za odstranjevanje določamo sproti. Iz tega razloga se bo tudi sklenil okvirni sporazum.
- naročilo je opredeljeno kot "storitev prevoza odpadkov", v sami razpisni dokumentaciji pa navajate da le to vključuje tudi kompletno ravnanje z gradbenimi odpadki z divjih (nelegalnih) odlagališč, kar zajema tudi identifikacijo vrste odpadka (klasifikacijsko številko odpadka), ki določa predpisan način nadaljnjega ravnanja z odpadkom (manipulacija, prevoz, skladiščenje, oddaja predelovalcu oz. v odstranjevanje) za kar pa po Uredbi o odpadkih (Ur.l. RS 103/2011) ter Uredbi o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih (gradbeni odpadki), Ur. l. RS 34/2008) nosi odgovornost imetnik odpadka (določitev klasifikacijske številke odpadka). Glede na neznan izvor nastanka gradbenih odpadkov na nelegalnih odlagališčih, je za določitev vrste odpadka (ki pogojuje nadaljnje ravnanje) nujno potrebna tudi določitev klasifikacijske številke odpadka. V predmetnem javnem naročilu predmet naročila zajema le : "Predmetna naročila vključujejo nakladanje, razkladanje, varen odvoz odpadkov iz teh odlagališč, oddajo gradbenih odpadkov predelovalcu ali odstranjevalcu oziroma odlaganje gradbenih odpadkov na odlagališčih,",
Glede na to, da Zakonu o varstvu okolja (ZVO-1) v tretjem odstavku 157a. člena ZVO-1 določa objektivno odgovornost lastnika zemljišča oziroma posestnika za plačilo stroškov odstranitve nelegalno odloženih odpadkov, ki posledično zajema tudi celotno ravnanje z nelegalno odloženimi odpadki, ki se nahajajo na zemljiščih v lasti Mestne občine Ljubljana., se obračamo na naročnika z vprašanjem,kako bo kot imetnik odpadka zagotovil določitev klasifikacijskih številk gradbenih odpadkov z nelegalnih odlagališč, od katerega je odvisno zakonito ravnanje z odpadki. (razpolaga naročnik s kakšnim programom oz. načrtom odstranjevanja teh odpadkov v okviru katerega naj izvajalec izvede predmetno naročilo? kolikšen je predviden obseg naročila - odpadkov s predmetnih nelegalnih odlagališč, ali so to že obstoječa odlagališča in katera, ali so na njih le gradbeni odpadki - predmet naročila,..ipd )
Prosimo za izčrpno pojasnilo, osnovano na veljavni okoljevarstveni zakonodaji!
ODGOVOR:
Spoštovani.
Nelegalno odloženi gradbeni odpadki se bodo odstranjevali izključno z zemljišč v lasti MOL. Največkrat gre za mešane gradbene odpadke, katerih vrsta se določi neposredno pri odstranjevanju. Glede klasifikacijskih številk odpadkov, le-te so že določene v uredbi. Izvajalec pa je kot strokovnjak na področju odstranjevanja gradbenih odpadkov, kar izhaja iz pogojev, ki jih mora izpolnjevati ter iz ustreznih dovoljenj, ki jih mora imeti za opravljanje tovrstnih storitev, usposobljen sam uvrstiti gradbene odpadke v ustrezno skupino oz. dodeliti ustrezno klasifikacijsko številko. Izvajalec je dolžan odpadke odstraniti ter oddati predelovalcu oziroma odstranjevalcu, tako kot je določeno v predmetu javnega naročila v pogodbi, v skladu z veljavno zakonodajo. Izvajalec bo odstranjeval samo gradbene odpadke. Obseg del v naprej ni znan. Lokacije za odstranjevanje bomo določali sproti, po potrebi in glede na prijave oz. njihovo evidentiranje na terenu.
Lep pozdrav.
Datum objave: 17.04.2013 12:50
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spoštovani!
Ponovno prosimo za pojasnilo, saj vaš odgovor na naše prej zastavljeno vprašanje ni podal konkretnega pojasnila glede tega, kako boste kot imetnik odpadkov zagotavljali uvrstitev odpadka po klasifikacijskih številkah odpadkov (za to ste zavezani po Uredbi o odpadkih), ki se bodo odstranjevali z nelegalnih odlagališč. V razpisni dokumentaciji namreč navajate v osnutku okvirnega sporazuma: "Predmetna naročila vključujejo nakladanje, razkladanje, varen odvoz odpadkov iz teh odlagališč, oddajo gradbenih odpadkov predelovalcu ali odstranjevalcu oziroma odlaganje gradbenih odpadkov na odlagališčih, vse v skladu z določili tega okvirnega sporazuma."
Predmet naročila so le gradbeni odpadki, in če ne zagotavljate predhodne klasifikacije teh odpadkov (gradbeni, ne-gradbeni, tudi razdelitev nevarni-nenevarni!!), in določitev klasifikacije NI predmet naročila (glede na razpisno dokumentacijo) in v ponudbeni ceni tudi ne bo vklalkurirana, prosim pojasnite KDO in kako bo izvedel po vašem naročilu določitev klasifikacije odpadkov??? V kolikor zahtevate od izvajalca, da ponudbena cena vključuje tudi pripadajoče analize akreditiranih laboratorijev, prosimo, da to nujno vključite med predmetna naročila! V kolikor nameravate odstranjevati odpadke brez teh postopkov (določitev klasifikacijskih številk odpadkov, za katero ste odgovorni), vaš razpis ne bo skladen z veljavno zakonodajo, s takšnim ravnanjem z odpadki, pa boste kršili zakonske predpise.
Vaš odgovor: "Največkrat gre za mešane gradbene odpadke, katerih vrsta se določi neposredno pri odstranjevanju. Glede klasifikacijskih številk odpadkov, le-te so že določene v uredbi. "
Ker omenjate, da so klasifikacijske številke določene že v uredbi, vas moramo opozoriti, da uredba sama podaja le seznam vseh klasifikacijskih številk odpadkov. S katero klasifikacijsko številko se označi odpadek, pa je odvisno od njegovega izvora in fizikalno-kemijskih lastnosti.
Hvala in lep pozdrav!
ODGOVOR:
Spoštovani!
Odgovor na obe postavljeni vprašanji je naslednji:
• Predmet odstranjevanja gradbenih odpadkov iz nelegalnih odlagališč, ki se nahajajo na zemljiščih v lasti MOL sta dve vrsti odpadkov, ki jih kot take opredeli naročnik : Inertni gradbeni odpadki iz rušitev objektov ( mešanica betona, opeke, ploščic, asfalta, ... ) pod klas. št. 17 09 04 in Zemeljski izkopi ( ki nimajo primešanih gradbenih ruševin ) pod. klas. št. 17 05 04
• Izhodiščna je domneva, da v predhodni alineji navedeni gradbeni odpadki niso onesnaženi z nevarnimi snovmi. Če s strani kogarkoli ( izvajalca, prevoznika, investitorja, nadzora, ... ) nastopi sum, da so gradbeni odpadki onesnaženi z nevarnimi snovmi, se to sporoči naročniku in se taki odpadki s strani izvajalca ne odstranjujejo do nadaljnjih navodil s strani naročnika, ki bo odločil o nadaljnjih primernih korakih ( morebitne analize, ustrezna ravnanja, ... ), kar pa ni predmet javnega razpisa.
Lep pozdrav.
Datum objave: 18.04.2013 13:12
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spoštovani!!
Prosimo vas tudi za pojasnilo vašega odgovora:
"Izvajalec pa je kot strokovnjak na področju odstranjevanja gradbenih odpadkov, kar izhaja iz pogojev, ki jih mora izpolnjevati ter iz ustreznih dovoljenj, ki jih mora imeti za opravljanje tovrstnih storitev, usposobljen sam uvrstiti gradbene odpadke v ustrezno skupino oz. dodeliti ustrezno klasifikacijsko številko. Izvajalec je dolžan odpadke odstraniti ter oddati predelovalcu oziroma odstranjevalcu."
Zanima nas, na kateri osnovi trdite, da je "prevoznik odpadkov" strokovnjak na področju odstranjevanja gradbenih odpadkov, ter da to izhaja iz pogojev, ki jih mora izpolnjevati ter iz ustreznih dovoljenj, ki jih mora imeti za opravljanje tovrstnih storitev, ter da je kot PREVOZNIK usposobljen sam uvrstiti gradbene odpadke v ustrezno skupino??
Uredba o odpadkih (Ur.L. RS št. 103/2011), namreč točno določa, katere so OBVEZNOSTI PREVOZNIKA, 43. člen (vpis v evidenco prevoznikov odpadkov) - prosimo, da preučite uredbo.
Hvala!
ODGOVOR:
Spoštovani.
Objavljamo odgovor na vaše vprašanje:
• Predmet odstranjevanja gradbenih odpadkov iz nelegalnih odlagališč, ki se nahajajo na zemljiščih v lasti MOL sta dve vrsti odpadkov, ki jih kot take opredeli naročnik : Inertni gradbeni odpadki iz rušitev objektov ( mešanica betona, opeke, ploščic, asfalta, ... ) pod klas. št. 17 09 04 in Zemeljski izkopi ( ki nimajo primešanih gradbenih ruševin ) pod. klas. št. 17 05 04
• Izhodiščna je domneva, da v predhodni alineji navedeni gradbeni odpadki niso onesnaženi z nevarnimi snovmi. Če s strani kogarkoli ( izvajalca, prevoznika, investitorja, nadzora, ... ) nastopi sum, da so gradbeni odpadki onesnaženi z nevarnimi snovmi, se to sporoči naročniku in se taki odpadki s strani izvajalca ne odstranjujejo do nadaljnjih navodil s strani naročnika, ki bo odločil o nadaljnjih primernih korakih ( morebitne analize, ustrezna ravnanja, ... ), kar pa ni predmet javnega razpisa.
Lep pozdrav.
Datum objave: 26.04.2013 10:25
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spoštovani!
Predpisi s področja ravnanja z odpadki: Uredba o odpadkih (Ur.l. RS št. 103/2011), ter Uredba o ravnanju z odpadki, ki nastanejo pri gradbenih delih (Ur. l. RS 34/2008) točno določajo obveznosti, ki jih ima povzročitelj/imetnik odpadka, pa tudi obveznosti, ki jih ima prevoznik odpadkov (prevoznik je pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki kot dejavnost opravlja prevažanje odpadkov drugih imetnikov odpadkov v skladu z uredbo).
Kakršnokoli prelaganje obveznosti povzročitelja odpadka na prevoznika odpadka je brezpredmetno in v nasprotju z zakonskimi predpisi.naročnik, ki je povzročitelj odpadkov (v tem primeru gradbenih odpadkov), mora biti tako kot ostale osebe (pravne in fizične!) v Republiki Sloveniji poučen s svojimi obveznostmi, ter za njih tudi odgovarjati.
(Uredba o odpadkih.
5. člen
(uvrstitev odpadka)
(1) Povzročitelj odpadkov mora odpadek uvrstiti v skladu s seznamom odpadkov, razen v primeru prepuščanja odpadka, ko ga mora v skladu s seznamom odpadkov uvrstiti oseba, ki odpadek prevzame.
(2) Redčenje ali mešanje odpadkov, s katerim se zaradi uvrstitve nevarnega odpadka med nenevarne zniža začetna koncentracija nevarnih snovi pod mejo, pri kateri se odpadek opredeli kot nevaren, je prepovedano.
(3) Če je odpadek iz prvega odstavka tega člena mogoče uvrstiti med nevarne ali nenevarne odpadke, ga je treba uvrstiti med nevarne odpadke, razen če je iz podatkov o sestavi odpadka in koncentraciji nevarnih snovi ali na podlagi njegove analize s preizkusnimi metodami razvidno, da nima nobene od lastnosti iz Priloge 1 te uredbe.
(4) Odpadek se lahko uvrsti kot odpadek s šestmestno klasifikacijsko številko, ki se konča s številko 99, če je iz podatkov o sestavi odpadka in koncentraciji nevarnih snovi ali na podlagi njegove analize s preizkusnimi metodami razvidno, da nima nobene od lastnosti iz Priloge 1 te uredbe.
(5) Analizo odpadka iz tretjega in četrtega odstavka tega člena mora opraviti oseba s pridobljeno akreditacijo akreditacijske službe za opravljanje analiz po metodah iz Priloge 1 te uredbe.)
Med obvesznosti, ki jih ima naročnik sodi torej tudi določitev klasifikacijske številke odpadka, ki vsebuje tudi za PREVOZNIKA informacijo, ali JE odpadek nevaren ali NI. Naročnik/povzročitelj odpadka mora že pred oddajo prevozniku določiti, KAKŠEN in KATERI odpadek oddaja prevozniku. Takšne obveznosti med ostalimi nosi povzročitelj odpadka, kar temelji na slovenskih zakonskih prepisih. vsakršno drugačno delovanje in dejanje je protizakonito. prosimo, da v smislu javnega razpisa vašega naročilo to DOSLEDNO upoštevate!
Hvala in lep pozdrav!
ODGOVOR:
Spoštovani.
Dosledno bomo upoštevali vaša navodila.
Lep pozdrav.
Datum objave: 26.04.2013 10:27
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Veza prejšnje vprašanje: (po Uredbi o odpadkih)
31. prepuščanje odpadkov je oddaja odpadkov v nadaljnje ravnanje brez evidenčnega lista, kadar je to dovoljeno na podlagi posebnega predpisa, ki ureja ravnanje z določeno vrsto odpadkov;
Ker je naročnik imetnik odpadkov na nelegalnih odlagališčih, prevzema vse odgovornosti iz Uredbe o odpadkih kot povzročitelj teh odpadkov oz. mora poskrbeti kot imetnik odpadka za njihovo oddajo pooblaščenim predelovalcem ali zbiralcem odpadkov, ki so vpisani v evidenco ARSO za odpadke točno določenih klasifikacijskih številk, uvrstitev odpadka pod klasifikacijsko številko pa je po uredbi obveznost imetnika odpadka (ne gre za prepuščanje!).
Napram zakonskim predpisom naročnik v celoti odgovarja za svoje ravnanje kot imetnik odpadkov, katerih odstranjevanje je predmet javnega naročila in v kolikor naročnik v naročilu izrecno ne navede pogodbenih obveznosti (in s tem upoštevanje teh naročenih storitev v ceni) določitve (strokovno!) in uvrstitve odpadka pod klasifikacijsko številko, mora naročnik to storitev oz. obveznost zagotoviti sam ali z drugim razpisom , sicer izbrani izvajalec po tem razpisu, ne bo mogel izvajati naročenih storitev (takšne kot so razpisane v predmetnem naročilu) ZAKONITO oziroma del ne bo mogel izvesti. Predvidevamo, da naročnik želi ravnati z odpadki skladno z zakonskimi predpisi!
Hvala in lep pozdrav!
ODGOVOR:
Spoštovani.
Naročnik bo pri ravnanju z odpadki ravnal skladno z zakonskimi predpisi.
Lep pozdrav.
Datum objave: 09.05.2013 12:14
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spoštovani!
Prosimo za pojasnilo glede javnega odpiranja ponudb. V razpisu imate navedeno:
Način odpiranja ponudb
Datum: 14. 5. 2013
Čas: 10:00
Kraj: LJUBLJANA, SLUŽBA ZA JAVNA NAROČILA, DALMATINOVA 1, 1000 LJUBLJANA
Osebe, ki so lahko navzoče pri odpiranju ponudb: ne
Pomeni to, da odpiranje ponudb ni javno?
Lep pozdrav!
ODGOVOR:
Spoštovani.
Odpiranje ponudb je javno. Naročnik je pomotoma navedel, da osebe ne morejo biti navzoče pri odpiranju ponodb. Za napako se opravičujemo.
Lep pozdrav.
Datum objave: 10.05.2013 10:43
PONUDNIKOVO VPRAŠANJE:
Spštovani,
pri prijavi (priloga 1) je potrebno napisati tudi številko in datum naročila, ki je bil objavljen na portalu EU. Zanima me, kje lahko najdem omenjeno številko?
Lep pozdrav
ODGOVOR:
Spoštovani.
Javno naročilo je bilo objavljeno na portalu javnih naročil 27.3. 2013 po oznako JN3518/2013, na portalu EU je bilo jvno naročilo objavljeno 29.3. 2013 pod oznako 105627-2013.
Lepo pozdravljeni.